انتشار این مقاله


چگونه کودک خود را به مسواک زدن عادت دهید

برای اکثر والدین، عبارت «من نمیخواهم مسواک بزنم» آشناست. در حالی که والدین می‌ن.وانند به راحتی دهان کودک خود را باز کنند و آنها را مجبور به مسواک زدن کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌های بهتری وجود دارد که می‌تواند سلامت دندان‌های آینده کودکان را تحت تأثیر قرار دهد. فرزندداری مهربانانه چیست؟ فرزندداری مهربانانه حول […]

برای اکثر والدین، عبارت «من نمیخواهم مسواک بزنم» آشناست. در حالی که والدین می‌ن.وانند به راحتی دهان کودک خود را باز کنند و آنها را مجبور به مسواک زدن کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌های بهتری وجود دارد که می‌تواند سلامت دندان‌های آینده کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

فرزندداری مهربانانه چیست؟

فرزندداری مهربانانه حول احترام به کودک است. والدینی که این رویکرد را اتخاذ می‌کنند عملا از پاداش یا مجازات مصنوعی یا بیرونی اجتناب می‌کنند.

این والدین سعی می کنند تا فرزندان عادت کنند که مناسب باشند یا رفتارهایی که ما “خوب” می‌نامیم را انجام دهند. ایده این است که کودک باید کار ” درست ” را به خاطر خودش انجام دهد، نه به این خاطرکه همراه تشویق یا تهدید به مجازات است.

مطالعات نشان می دهد این روش موثر است زیرا کودکان به مهارت‌های اجتماعی برتر و مشکلات رفتاری کمتر ادامه خواهند داد. اعتقاد بر این است که این اثر در بزرگسالی ادامه می‌یابد.

بر خلاف باور عمومی، این سبک والدین از “عواقب” اجتناب نمی‌کند. در عوض، عواقب ناشی از رفتار طبیعی است. اگرچه، در مورد بهداشت دهان و دندان، ما نمی توانیم اجازه دهیم نتیجه طبیعی مسواک نزدن منجر به پوسیدگی شود. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

زمانی که کودکان از مسواک زدن خودداری می‌کنند، ما می‌توانیم روش‌های محترمانه را برای تشویق آن‌ها به داشتن  بهداشت دندانی خوب بکار بگیریم. دندانپزشکان از تعاملات مثبت والدین – کودکان استقبال می‌کنند و استفاده از نظم مثبت می‌تواند منجر به عادت شدن مسواک زدن شود.


مقاله مرتبط: تاثیر تولد فرزند بر روابط والدین و دیگر اعضای خانواده


اقدامات عملی برای عادت شدن مسواک‌

یک مثال داشتن یک ترانه ویژه است که تنها زمانی اجرا می‌شود که کودک به والدین اجازه مسواک زدن دندان‌ها را می‌دهد.

یک استراتژی دیگر خواندن داستان‌ها در مورد مسواک زدن کودکان است تا کودکان اهمیت بهداشت دندان خوب را درک کنند.

برخی پیشنهاد می‌کنند که به کودک اجازه دهید تا با دقت دندان‌های خود را مسواک بزند و سپس شما ارزیابی و دخالت خود را داشته‌باشید.

این رویکرد به کودک قدرت می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا احساسات خود را در مورد اینکه دندان‌های خود را مسواک بزنند ، کشف کنند.

تبدیل آن به یک بازی استراتژی دیگری است. شاید شما و فرزندتان بتوانند رقابت کنند تا ببینید که در مجموع چه کسی بیشتر تف می‌کند!

یا اینکه شما می‌توانید همه دندان‌های خود را شمارش کنید. یک گزینه دیگر این است که اجازه دهید کودک با مسواک زدن دندانهای اسباب بازی خود شروع کند.

این استراتژی ها می‌توانند به کودکان مقاوم در برابر مسواک‌زدن کمک کنند تا به خوبی با بهداشت دهان و دندان ارتباط برقرار کنند. این رویکرد بیشتر از این طول می کشد تا دهان کودکان را باز کنند و آنها مجبور شوند دندان های خود را مسواک بزنند، زیرا شما از فرزندتان خواسته‌اید تا با چیزی که مقاومت می کند درگیر شود.

اما ارزش این است که آن‌ها شیوه‌های بهداشتی دندان خوبی داشته باشند و شما می‌توانید مبارزه با قدرت را بر روی مسواک زدن دندان‌ها به پایان برسانید.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید