انتشار این مقاله


نکاتی برای داشتن پوست درخشان در ۳۰ دقیقه

داشتن پوست درخشان نه تنها باعث می‌شود که شما زیباتر به نظر برسید، بلکه سطح اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهد. حتی اگر شما یک لباس ساده بپوشید، داشتن یک پوست درخشان احساس راحتی بیشتری نسبت به حالت معمولی به شما خواهد داد، اما این روزها به خاطر زندگی پر سر و صدای انسان‌ها […]

داشتن پوست درخشان نه تنها باعث می‌شود که شما زیباتر به نظر برسید، بلکه سطح اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهد. حتی اگر شما یک لباس ساده بپوشید، داشتن یک پوست درخشان احساس راحتی بیشتری نسبت به حالت معمولی به شما خواهد داد، اما این روزها به خاطر زندگی پر سر و صدای انسان‌ها نور طبیعی پوستمان رو به از بین رفتن است. ما برخی از بهترین راه‌ها را جمع آوری کرده ایم که با استفاده از آن، می‌توانید پوست خود را در ۳۰ دقیقه شفاف کنید و آماده‌ی حضور در مهمانی باشید.

پوست نکاتی برای داشتن پوستی درخشان در ۳۰ دقیقه

۱. روغن نارگیل با آب لیمو

روغن نارگیل دارای مزایای فراوانی است و نه تنها یک مرطوب کننده‌ی خوب است بلکه پوست ما را صاف و درخشان نیز می‌کند. مقدار کمی روغن نارگیل ارگانیک را با مقدار بسیار کمی قطرات لیمو مخلوط کنید. پس از این که به خوبی مخلوط کردید بر پوست خود اعمال کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آن را پاک کنید.

۲. مرطوب کننده با نوشابه‌ی گازدار

مرطوب کننده‌ی صورت مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و کمی نوشابه‌ی گازدار به آن اضافه کنید. توصیه می‌شود ۱ قاشق غذاخوری نوشابه را به ۲ قاشق غذاخوری مرطوب کننده اضافه کنید. هر دو ماده‌ی تشکیل دهنده را خوب به هم بزنید و مقدار زیادی از مخلوط تهیه شده را بر روی صورت خود اعمال کنید. یک اسفنج مرطوب بردارید و مخلوط را با استفاده از آن به آرامی برای ۲-۳ دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. پس از انجام، صورت خود را بشویید.

۳. گوجه فرنگی برای شفافیت فوری

اگر شفافیت فوری پوست خود را می‌خواهید گوجه فرنگی مطمئنا به شما کمک خواهد کرد. مقداری گوجه فرنگی کاملا رسیده بردارید و آن را به خوبی خمیر کنید. به گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی چهره‌ی خود اعمال کنید و بگذارید برای مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. پس از این که مخلوط نیمه خشک شد آن را با انگشتان خود ماساژ دهید، و سپس با استفاده از آب سرد بشویید. این روش در مدت ۲۰ دقیقه به شما پوستی درخشان می‌دهد.

۴. قالب یخ خاک رس

اگر شما همیشه در عجله هستید و هیچ وقتی برای رسیدن به پوست خود ندارید، این یکی برای شماست. مقداری خاک رس مخصوص شست و شوی پارچه بردارید و آن را با آب گل رز مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را در قالب یخ بریزید و اجازه دهید یخ بزند (البته این کار باید از قبل انجام شود). قبل از این که از خانه بیرون بیایید، یک مکعب یخ بردارید و سپس آن را به آرامی بر روی صورتتان بمالید. این کار چهره‌ی شما در عرض چند دقیقه شاداب و درخشان می‌کند.

۵. عسل مخلوط با روغن زیتون

عسل به شفاف و درخشان کردن پوست معروف است و هنگامی که با روغن زیتون مخلوط می‌شود، مزایا چندین برابر می‌شوند. یک قاشق پر از عسل را بردارید و با نصف قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. خوب مواد را به هم بزنید و سپس با انگشتان دست خود به صورت حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. این روش بلافاصله پوست شما را روشن و بسیار درخشان می‌سازد.

بنابراین، این‌ها راهنمایی‌هایی هستند که می‌توانید در هنگام عجله استفاده کنید؛ اگر هنوز می‌خواهید پوستی درخشان و شاداب داشته باشید. تمام موارد فوق روش‌های طبیعی و ارزان هستند. مواد لازم برای آن‌ها نیز به راحتی در آشپزخانه شما یافت می‌شود. پس منتظر چه هستید؟ هر یک از این روش‌ها را امتحان کنید و در عرض چند دقیقه آماده‌ی حضور در مهمانی شوید.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید