انتشار این مقاله


۷ باور غلط در مورد لیزر موهای زائد

ما فقط می‌خواهیم به این نیاز خسته‌کننده از بین بردن موی زائد که هر ماه و گاها در هر دو هفته ایجاد می‌شود، پایان دهیم.

هرگاه موضوع بحث موی زائد می‌باشد ما اغلب به فکر از بین بردن کامل آن هستیم. ما فقط می‌خواهیم به این نیاز خسته‌کننده از بین بردن موی زائد که هر ماه و گاها در هر دو هفته ایجاد می‌شود، پایان دهیم. بسیاری از ما تصمیم داریم تا از روش لیزر برای حذف این موها استفاده کنیم.

اما همانند تکنولوژی، نیازهای ما نیز روز به روز تغییر پیدا می‌کند. اغلب ما چیزهای زیادی درباره لیزر موها می‌شنویم. اما بیابید این گفته‌ها را بررسی کنیم:

بدون موی زائد پس از درمان:

به ما گفته شده است که پس از اولین درمان لیزر موهای زائد، در بخشی از بدن که لیزر کرده‌ایم، پوستی صاف و بدون مو به دست می‌آوریم. اما این رویایی‌ترین تفکر است که موها به طور کامل حذف خواهد شد به طوری که فولیکول مو شما دوباره رشد نمی کند. برای تحقق این رویا شما حداقل به ۶ تا ۷ جلسه درمان با لیزر نیاز دارید. گاهی اوقات این تعداد جلسات نیز بستگی به کیفیت هورمونی شما تغییر می‌کند. هورمون‌ها بر رشد مو در بدن تاثیر می گذارد.

رنگ پوست مهم است:

ممکن است شنیده باشیم که برای انجام لیزر، بور بودن ضروری ست. افرادی با رنگ‌پوست تیره نمی‌توانند لیزر مو انجام دهند. اما در واقع این بیان درست نیست. هیچ نوع تبعیض وجود ندارد. هر کدام از ما حق دارد که زیبا باشد و هر رنگ پوستی هم همین طور.

تابستان! هرگز!

در جهان امروز، تکنولوژی در تعادل است. بنابراین هیچ گونه امکانی وجود ندارد که شرایط آب و هوایی در طرح از بین بردن موی زائد از طریق لیزر تاثیر گذارد. اغلب شنیده می‌شود که نمی‌توان از درمان لیزری در فصل تابستان استفاده کرد. علت این امر را تاثیر اشعه خورشید بر روی پوست و همچنین تا حدی به خاطر عرق کردن می‌دانند. گفته می‌شود که اشعه فرابنفش خورشید در حال حاضر به پوست ما آسیب می‌زند؛ بنابراین لیزر توصیه نمی شود. اما این موضوع به عنوان یک تصور غلط ثبت شده است.


مقاله مرتبط: بدون اشعه‌های مضر خورشید، برنزه شوید!


آسیب با اشعه:

ما اغلب این‌گونه فکر می‌کنیم و یاد گرفته‌ایم که لیزر اثرات زیادی بر روی پوست ما می‌گذارد. لیزر تابشی دارد که با پوست ما تماس حاصل می‌کند و بعدها منجر به سرطان می‌گردد. اما این واقعا یک استدلال غلط است و توسط محققین اثبات شده است.

منجر به موی زیرپوستی می‌شود:

رشد موی زیر پوستی اغلب بعد از استفاده از موم و اصلاح رخ می‌دهد. اما این یک تصور اشتباه است که لیزر منجر به رشد زیرپوستی فولیکول‌های مو می‌گردد. بلکه، درمان با لیزر کمک می‌کند تا این نوع موی زائد کاملا از بین برود. لیزر فولیکولی که رشد زیرپوستی دارد را به طور کامل تخریب می‌کند درنتیجه دیگر رشد نمی‌کند.

موهای زائد را برای همیشه از بین می‌برد:

نه، درمان لیزری حذف مو‌ را به صورت دائمی انجام نمی‌دهد. بلکه باعث کاهش رشد مو به حداقل مقدار می‌شود که این بدان معنی ست که مویی در بدنتان دیده نمی‌شود. اما باید ذکر شود که، با تغییرات هورمونی که موثر بر رشد مو ست؛ ممکن است مقداری رشد مو دیده شود و یا بر عکس.

پوست رنگدانه دار می‌شود:

طی انجام لیزر مو، پوست رنگدانه دار نمی‌شود. بر عکس این تصور غلطی است که در سال‌هایی که لیزر موهای زائد صورت می‌گرفت وجود داشته است.

نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید