انتشار این مقاله


با توجه به علم این‌ها سن‌هایی هستند که شما در اوج هستید

همان‌طور که سن‌مان بالاتر می‌رود، راحت در این دام می‌افتیم که بهترین روزهایمان را پشت سر گذاشته‌ایم. هر مهارتی سن اوج خود را دارد.

همان‌طور که سن‌مان بالاتر می‌رود، راحت در این دام می‌افتیم که بهترین روزهایمان را پشت سر گذاشته‌ایم. گول نخورید! برای مهارت‌های خاص، شاید این‌طور باشد. اما هر تولد که می‌آید، دلیلی برای هیجان‌زده شدن وجود دارد، زیرا شما یک سال به اوج شادی خود، یا مهارت‌های ریاضی‌تان، یا رضایت از بدن‌تان نزدیک می‌شوید. خوشحال باشید!

سلام، من هفت ساله‌ام (Bonjour, J’ai Sept Ans)

آدم ها به نقطه اوج‌های متفاوتی در زندگی می‌رسند. اولین آن در حدود هفت سالگی‌تان ظاهر می‌شود، هنگامی که مهارت‌های زبان خارجی بیشترین امکان آموخته شدن را دارند. برای کودکان بسیار ساده‌تر از بزرگ‌سالان است که زبان جدید بیاموزند، پس مهارت فردی آموزش زبان جدید در هفت سالگی به اوج خود می‌رسد، یا حداقل قبل از سن بلوغ.

با توجه به یک مطالعه در سال ۲۰۱۰، توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن نام‌های جدید، در ۲۲ سالگی به اوج خود می‌رسد. متاسفانه توانایی شما در به خاطر سپردن چهره‌ها با آن مهارت هم‌زمان نیست. آدم‌ها چهره‌ها را حدود ۳۲ سالگی به بهترین شکل به خاطر می‌سپارند.

خانم‌ها و آقایان

در بیش‌ترین بخش‌ها، این سن‌های اوج فارغ از جنسیت هستند. اما سنی که شما بیش‌ترین حقوق خود را دریافت می‌کنید در دو جنسیت کاملا متفاوت است. خانم‌ها بیش‌ترین حقوق خود را در حدود ۳۹ سالگی دریافت می‌کنند، در حالی که آقایان در حدود ۴۸ سالگی. اما هنوز هر دوی آن ها مهارت‌های حسابی و حساب‌گری خود را در سن ۵۰ سالگی به دست می‌آورند.

سال بعدی، یعنی ۵۱ سالگی، آدم‌ها در درک کردن احساسات دیگران بهترین هستند. اوج دایره‌ی لغات در ۶۹ سالگی، اوج شادی و رضایت با بدن خود در ۷۴ سالگی، و در نهایت اوج سلامت روانی در ۸۲ سالگی اتفاق می‌افتد.

یک ویژگی هست که دو بار در زندگی‌تان به اوج خود می‌رسد، و آن رضایت کلی از زندگی است. یک مطالعه نشان داده که این ویژگی یک بار در سن ۲۳ سالگی به اوجش می‌رسد و  بار دیگر در ۶۹ سالگی. خب، این چیزی است که باید مشتاقانه منتظرش بمانید!

دانشگاه هاروارد شادی آدم‌ها را برای بیش از ۵۰ سال مورد مطالعه قرار داده است. شما می‌توانید درس‌هایی را که در این کتاب آورده‌اند بخوانید.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید