انتشار این مقاله


چه غذاهایی باعث میگرن می‌شوند؟

بسیاری از مردم باور دارند شکلات، شراب و قهوه، در میان چیزهای دیگر، باعث سردردهای میگرنی می‌شوند.

بسیاری از مردم باور دارند شکلات، شراب و قهوه، در میان چیزهای دیگر، باعث سردردهای میگرنی می‌شوند. بیایید ببینیم آیا این امر درست می‌باشد.

خاطرات غذایی

بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه غذاهایی باعث میگرن می‌شوند، آنچه که می‌خورید، به طور دقیق پیگیری کنید. فقط به این دلیل که قبل از اینکه سردرد میگرنی شما شروع شود غذایی را خورده‌اید، لزوما به این معنی نیست که علت ایجاد میگرن همان غذا است. مهم است که الگوها را ببینید.


در ادامه بخوانید:

میگرن چیست؟

تاثیر رژیم غذایی در میگرن


شکلات

شکلات اغلب به عنوان یک محرک درنظر گرفته می‌شود، اما مطالعات نشان می‌دهد شکلات احتمالا باعث میگرن نمی‌شود و ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند. ممکن است که مردم قبل از گرفتن میگرن هوس شکلات بکنند و این چیزی است که آن را مقصر بد می‌کند.

قهوه

قهوه می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. فنجان گاه به گاهی، یک بار یا دو بار در هفته، ممکن است به جلوگیری از میگرن کمک کند. اما اگر عادت روزانه به مصرف کافئین داشته باشید ممکن است دیگر مفید نباشد. در حقیقت، قهوه صبحانه شما می‌تواند یک محرک برای میگرن باشد.

مونوسدیم گلوتامات (MSG) 

این کلید پخت و پز بسیاری از غذاهای آسیایی طعمی خاص را به نام “umami” به ارمغان می‌آورد. بعضی از افراد این ماده را مقصر و دلیل میگرن خود می‌دانند، اما مطالعات عموما می‌گویند که مونوسدیم گلوتامات مقصر نیست.

آبجو

آبجو از شیر دستگاه دارای حدود ۲۵ برابر القاکننده‌ی میگرن تیرامین نسبت به آبجو در بطری است. بنابراین اگر شما واقعا یک آبجو سرد را می‌خواهید، یک بطری سفارش دهید. یا سفارش خود را تغییر دهید و یک بوربون را بخواهید. بوربون هیچ کدام از این چیزها را ندارد.

شراب قرمز

شراب قرمز به طور گسترده‌ای به نظر می‌رسد یک محرک باشد. اما یک مطالعه ایتالیایی که بیش از ۳۰۰ نفر را شامل می‌شود هیچ ارتباطی بین میگرن و شراب قرمز نیافت. بنابراین ممکن است شراب علت میگرن نباشد مگر اینکه کل بطری نوشیدنی را بنوشید که در این صورت سردرد ممکن است کمترین مشکل شما باشد.

پنیر

چدار تازه و بسیار تند و اشک دربیار را دوست دارید یا بری نرم و سفید کهنه و بدبو؟ هر دو به احتمال زیاد دارای سطوح بالای تیرامین، یک ماده مرتبط با میگرن، هستند. پنیرهای ملایمی مانند موتزارلا و ریکوتا خوب هستند.

سالامی

گوشت خرد شده نیز دارای تیرامین میگرنی است و بنابراین اگر بخواهید گوشت قرمز بخورید، به جای آن از برگر یا استیک استفاده کنید. هر کسی به تیامین حساس نیست، بنابراین اگر می‌دانید که تیرامین روی شما تاثیر نمی‌گذارد، جلو بروید و ساندویچ سالامی سفارش دهید!

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید