انتشار این مقاله


سه زن برای افزایش لذت جنسی تحت عمل جراحی نقطه‌ی جی قرار گرفتند

سه زن تحت عمل عمل جراحی قرار گرفتند که موجب افزایش حساسیت نقطه جی و در نتیجه بیش‌تر شدن رضایت جنسی‌شان خواهد شد.

سه زن تحت عمل عمل جراحی قرار گرفتند که موجب بهبود حساسیت نقطه جی و در نتیجه افزایش لذت جنسی‌ خواهد شد. این عمل شامل فشردن و جمع کردن بافتی در ناحیه‌ای از دیواره‌ی واژینال می‌باشد که G-spot نامیده می‌شود. احتمال داده می‌شود که وقتی این ناحیه از واژن مورد تحریک قرار گیرد، موجب ارگاسم شدید خواهد شد. هر چند محققان هنوز به طور قطعی نمی‌توانند این موضوع را تأیید کنند.

این عمل که به آن “G-spotplasty” گفته می‌شود، بر روی ۳ زن صورت گرفت که گفته می‌شد توانایی ارگاسم از طریق تحریک واژن را بعد از تولد فرزند اول‌شان از دست داده‌اند. این عمل به وسیله آدام اُسترزنسکی (Adam ostrzenski) که متخصص زنان در فلوریدا است، انجام شد. آدام در سال ۲۰۱۲ ادعا کرده بود که نقطه G یک کیسه در دیواره جلویی واژن و چند سانتی متر بالا‌تر از محل باز شدن مهبل (واژن) می‌باشد که تحریک این محل موجب افزایش لذت جنسی‌ فرد می‌شود.

در هر زن، Ostrzenski یک بخش کوچک از بافت محل احتمالی نقطه G را برداشت. سپس دیواره واژن را دوباره به هم دوخت و از این طریق آن را تنگ‌تر کرد. این عمل در سال ۲۰۱۳ و تحت بیهوشی موضعی و آرام‌بخش صورت پذیرفت و طی سال‌ها بعد از عمل تجربیات زنان مورد ثبت و بررسی قرار گرفت.


مقاله مرتبط: احساس واقعی زنان درباره‌ی رابطه‌ی جنسی چیست؟


مشکلات عمل

بعد از عمل هر سه زن گفتند که دوباره توانایی ارگاسم از طریق واژن خود را بدون تحریک کلیتوریس، بدست آورده‌اند و مقاربت جنسی بیش‌تری نسبت به قبل دارند. با این حال، در این مطالعه هیچ دارونمایی به کار نرفته است و دلیلش نامعلوم است اگر هر سه زن، در طول زمان و بدون عمل جراحی بهبودی خود را به دست آورده‌ باشند.

هم‌چنان بحث‌های قابل‌توجه و مهمی در مورد نقطه جی وجود دارد. Devan Stahl از دانشگاه ایالت میشیگان می‌گوید:

محققانی وجود دارند که فکر می‌کنند این ناحیه وجود ندارد. عده‌ای دیگر فکر می‌کنند ممکن است این ناحیه وجود داشته باشد ولی هر زنی آن را نداشته باشد. و همچنین تعدادی دیگر وجود دارند که این ناحیه یک نقطه یا یک ساختار آناتومیک نبوده بلکه ترکیبی پیچیده از چندین ساختار آناتومیکال می‌باشد.

از زمان مطالعه اُسترزنسکی در سال ۲۰۱۲ که او نقطه جی در جسد یک زن ۸۳ ساله را شرح می‌دهد، مطالعات متعدد دیگری در این مورد صورت گرفته است. منتهی شواهد محکمی که حتی وجود این ناحیه را نیز نشان دهد، به دست نیامده است.


مقاله مرتبط: حقایق و شایعات رابطه جنسی


ایده‌های غیر واقعی

این روش تنها روش تقویت G-spot در دسترس نمی‌باشد. از روش‌های دیگری که در زمان حال نیز استفاده می‌کنند، می‌توان به تزریق کلاژن به درون واژن اشاره کرد. این روش گفته می‌شود که موجب بهبود حساسیت این منطقه می‌شود.

استال در این مورد می‌گوید:

درمان‌های نقطه جی به یک کسب و کار چند میلیون دلاری تبدیل شده است که به زنان این اطمینان را می‌دهد که  موجب افزایش لذت جنسی‌ آنها خواهد شد ولی تاکنون هیچ مدرکی دال بر اینکه این درمان‌ها در اثر پلاسیبو تأثیر خود را می‌گذارند، بدست نیامده است.

او می‌گوید که زنانی که از لحاظ جنسی نا امید شده‌اند، G-spotplasty این پیام را برای آنها دارد که آنها مشکلی دارند که مربوط به بدن آنهاست. او در ادامه گفت:

آن چیزی که از لحاظ آماری نرمال است، به سختی به ارگاسم رسیدن از طریق مقاربت جنسی واژنی می‌باشدکه هم‌اکنون دچار مشکل شده است.

استال می‌گوید که زنان باید بسیار در مورد عمل‌هایی که هدفشان نقطه جی است، احتیاط به خرج دهند. زیرا ممکن است عملی که با هدف بهبود رضایت جنسی صورت می‌گیرد، منجر به نتایجی شود که با هدف اولیه ۱۸۰ درجه تفاوت داشته باشد که در آن زمان دیگر راه برگشتی نیز وجود نخواهد داشت.

اما داگلاس مک‌جورج، مشاور جراح پلاستیک و رییس سابق انجمن جراحان پلاستیک زیبایی انگلستان، می‌گوید که بیش‌تر پزشکان عمل‌هایی که بر روی واژن انجام می‌دهند، موفقیت آمیز بوده و کمترین مشکلات را به وجود می‌آورند. او در ادامه گفت:

“بسیاری از زنان زمانی که تجربه‌ای لذت بخش داشته باشند، آن را به عنوان نتیجه تحریک ناحیه‌ای از واژن می‌دادند که برخی از افراد به آن نقطه G می‌گویند. اگر آنها به طور اتفاقی این رضایت را بدست نیاورند، احساس می‌کنند که این ناحیه دچار مشکل شده است. در این زمان یک عمل کوچک مانند عمل‌های معمولی که الان رخ می‌دهند، ممکن است به آنها کمک کند و این باید یک چیز خوب باشد. “


مقالات مرتبط

علم در پس روابط جنسی پرشور و هیجان

در مورد خودارضایی چقدر می‌دانید؟

سردردهای مقاربتی

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید