انتشار این مقاله


ترکیب قدرتمند کلمات و احساسات

کلمات انتخاب شده مناسب همراه با احساسات به اندازه، اساس نفوذ در دل مردم است.

کلمات انتخاب شده مناسب همراه با احساسات به اندازه، اساس نفوذ در دل مردم است.

چه چیزی زبان را قدرتمند می‌کند؟ من می‌توانم یک پاسخ ساده به شما بدهم: کلمات پر از احساسات. خود کلمات قدرتمند هستند، اما نه به اندازه‌ی کلماتی که با احساسات انسانی همراه هستند. نفرت، عشق، خشم، تحقیر، مراقبت و محبت همه بخشی از طیف کامل احساسات انسانی است که برای همه ما وجود دارد. احساس‌ چیزی است که باعث می‌شود زبان به اندازه کافی برای انجام کاری، تشویق کردن کسی به عمل، اصلاح مشکل یا پیدا کردن یک راه حل قدرتمند شود.

ما به طیف گسترده‌ای از احساسات نیاز داریم. در حقیقت، کار‌ها می‌توانند کمی پیچیده شوند، زیرا گاهی اوقات شما باید احساسات متفاوتی مثل عشق و نفرت را در یک جمله بکار ببرید. هنگامی که شما چیزی را احساس می‌کنید، گفتن آن نیز مهم است. صحبت کردن با کودکان در مورد چیزی که از آن نفرت دارید یا به آن علاقه دارید، بسیار مهم است. “من عاشقت هستم، اما از آنچه در حال وقوع است نفرت دارم”. برای بچه‌ها بسیار مهم است که بدانند که شما چه چیزی را دوست دارید و از چه چیزی متنفر هستید. “من عاشقت هستم، اما از جایی که به آن می‌خواهی بروی متنفرم. من عاشق تو هستم، اما من از کسانی که اطرافت هستند، نفرت دارم”. توضیح عشق و نفرت، می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما شما باید یاد بگیرید که این کار را انجام دهید. شما باید آن را بیان کنید، شما نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

اینجاست که شدت بازی، بخشی از آن می‌شود: این قدرت کلمات را تغییر می‌دهد. یک کلمه را مثل یک پین کوچک تصور کنید. اگر من یک پین کوچک داشتم و آن را به طرف شما پرتاب می‌کردم و به دست شما می خورد، شما آن را احساس می‌کردید. من شما را با کلماتم لمس کردم اما اگر من آن پین کوچک را به آهن متصل کنم چه؟ می‌توانم آن پین را وارد قلب شما بکنم. پین این کلمه است، و نوار آهن، احساسات. واژه هایی که با احساسات همراه شده باشند، بسیار قوی‌تر هستند. احساسات اثربخشی کلمه را تغییر می‌دهند.

با این حال، در نظر داشته باشید که احساسات باید به خوبی اندازه گیری شوند. این چیزی است که باعث بازی خوب یا عملکرد خوب در یک فیلم می‌شود. هنگامی که احساسات شما به خوبی متعادل شوند، در هنگام ابراز یک احساس کوچک، اغراق نمی‌کنید. این ممکن است احمقانه به نظر برسد همه رهبران باید این کار را یاد بگیرند. شما به یک انفجار اتمی نیاز دارید تا به یک نکته کوچک برسید. در رهبری ما به شما آموزش می‌دهیم که یک توپ را بسمت یک خرگوش پرتاب نکنید. این قدرت شلیک بسیار زیادی است. موثر است، اما شما دیگر خرگوشی نخواهید داشت زیرا خرگوش را از بین می‌برید.

شما همچنین نمی‌خواهید با بیان خیلی کم اشتباه کنید. اگر این یک مشکل عمده است و شما احساسات زیادی ندارید، کلمات شما کارآیی خود را از دست خواهند داد و شما خوب به نظر نخواهید رسید. این یک مهارت است که همه ما می‌توانیم آن را یاد بگیریم و توسعه دهیم: دانستن اینکه چه مقدار قدرت در شلیک‌های خود قرار دهیم. کلمات درست انتخاب شده همراه با احساسات اندازه گیری شده موثرترین سخنرانی‌ها هستند. شما باید کلمات انتخاب شده مناسب در بانک منابع روانی خود داشته باشید و آن‌ها را با احساسات کافی از قلب و روح خود همراه کنید تا بتوانید کار ارتباطی خود را انجام دهید.

این شدت از کجا شروع می‌شود؟ از ترکیب همه تجربه‌های ما می‌آید. کجا بوده‌اید، چیزی که دیده‌اید، آنچه شنیده اید، چیزی که احساس می‌کنید، آنچه انجام داده‌اید، چیزی که به دست آورده‌اید، چیزی که از دست داده‌اید، موفقیت و شکست شما این شدت عاطفی شماست.

شما باید احساسات خود را در نزدیکی سطح داشته باشید. برای ارائه مطلب، برای بازی، برای مکالمه، این چیزهای عاطفی باید در سطح باشد. نه خیلی عمیق، نه خیلی دور، اما در دسترس و آماده برای مخلوط شدن با زبان.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید