انتشار این مقاله


سریع‌ترین و بی‌خطرترین راه‌های کاهش وزن

با این هفت روش به راحتی می‌توانید از چربی‌های اضافی دور کمر خود خلاص شوید.

حفظ کمبود کالری

کمبود کالری به معنای سوختن کالری بیشتر نسبت به کالری مصرفی است. اما ضروری است که روزانه حداقل ۱۲۰۰ کالری مصرف کنید. کمتر از این مقدار می‌تواند عملکرد فیزیکی و ذهنی درست را مختل کند.


مقالۀ مرتبط: روش های عجیب سوزاندن کالری!


تمرینات HIIT

به طور کلی، شدت بیشتر باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند و همچنان بعد از تمرین نیز به سوزاندن کالری ادامه دهد. HIIT می‌تواند کمک کند تا اثر مصرف اکسیژن اضافی بعد از تمرین را به حداکثر برسانید.


مقالۀ مرتبط: چگونه در حین هر تمرین ورزشی کالری بیشتری بسوزانیم؟


افزایش مصرف فیبر

افزایش مصرف فیبر می‌تواند به از بین بردن چربی بیشتر کمک کند. مشکل این است که اکثر مردم روزانه فیبر کافی دریافت نمی‌کنند. فیبر علاوه‌بر حرکت دادن آنچه در سیستم گوارشی است، می‌تواند با ایجاد احساس سیری با مصرف کالری کمتر به کاهش وزن کمک کند و با تنظیم سطح قندخون از پرخوری جلوگیری می‌کند.


مقالۀ مرتبط: چرا همه رژیم های پرفیبر به کاهش وزن منجر نمیشوند؟


مصرف کربوهیدرات را کنار نگذارید

کربوهیدرات‌ها به خصوص نشاسته مقاوم و کربوهیدرات‌های پیچیده بسیار ضروری هستند. نشاسته مقاوم شامل موادی مانند لوبیا، عدس و موز سبز واقعا می‌توانند متابولیسم را افزایش دهند، زیرا به تلاش بیشتری برای تبدیل شدن به انرژی نیاز دارند. کربوهیدرات‌های پیچیده از جمله غلات و سبزیجات به اندازه‌ای مهم هستند که ارزش غذایی را تامین می‌کنند.


مقالۀ مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ از رژیم کتوژنیک استفاده کنید


از مصرف غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید

شما نمی‌توانید تمامی غذاهایی را که می‌خورید را بسوزانید. خوردن غذاهای واقعی (مستقیما از طبیعت، نه از بسته‌های غذایی) چربی ناخواسته را از بین می‌برد و مواد مغذی حیاتی بدن را تامین می‌کند.


مقالۀ مرتبط: ۱۰ ماده مغذی برای کاهش وزن


استرس خود را کنترل کنید

هنگامی که به طور مداوم تحت استرس قرار می‌گیرید، میزان کورتیزول بدن‌تان افزایش می‌یابد. هورمون استرس اشتها را تحریک می‌کند، به همین دلیل برخی از افراد دچار پرخوری ناشی از استرس می‌شوند و با خوردن تنقلات احساس راحتی می‌کنند.


مقالۀ مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ مقابله با استرس و خواب کم


داشتن خواب هشت ساعته

خواب و افزایش وزن بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به هم وابسته اند. کمبود خواب میل و اشتها را زیاد می‌کند و از بازسازی و تجدید مناسب عضلات در طول شب جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، بدن‌تان کورتیزول بیشتری ترشح خواهد کرد و می‌دانیم که چه اثراتی می‌تواند بر چربی‌سوزی داشته باشد.


مقالۀ مرتبط: کم‌خوابی منجر به دریافت کالری بیشتری می‌شود

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید