انتشار این مقاله


لباس زیر تنگ واقعاً با اسپرم کمتر ارتباط دارد

بر اساس بزرگ‌ترین مطالعه‌ای که تاکنون انجام یافته، انتخاب مردان برای این که چه لباس زیر مردانه ای بپوشند، واقعاً روی اسپرم هایشان تأثیر دارد. Jorge Chavarro و همکارانش در دانشگاه هاروارد از ۶۵۶ مرد خواستند تا علاوه بر دادن نمونه‌های خون و مایع منی، پرسشنامه‌ای را درباره‌ی نوع لباس زیری که اغلب در سه [...]

بر اساس بزرگ‌ترین مطالعه‌ای که تاکنون انجام یافته، انتخاب مردان برای این که چه لباس زیر مردانه ای بپوشند، واقعاً روی اسپرم هایشان تأثیر دارد.

Jorge Chavarro و همکارانش در دانشگاه هاروارد از ۶۵۶ مرد خواستند تا علاوه بر دادن نمونه‌های خون و مایع منی، پرسشنامه‌ای را درباره‌ی نوع لباس زیری که اغلب در سه ماهه‌ی گذشته پوشیده‌اند، پر کنند.

مردانی که شورت بوکسری (گشاد) می‌پوشند، ۲۵ درصد غلظت اسپرم بالاتر، ۱۷ درصد تعداد اسپرم و ۳۳ درصد اسپرم شناور بیشتر نسبت به مردانی که از سایر سایر لباس های زیر مردانه می‌پوشند، در یک بار انزال، دارند.

این نتایج پس از برطرف کردن شماری از عوامل دیگر به دست آمده که شاید روی نتایج تأثیرگذار باشند؛ مثل تفاوت سنی، شاخص توده بدنی (BMI) و استعمال دخانیات بین دو گروه. با این حال شناسایی سایر عوامل مخدوشگر به نظر غیرممکن می‌آید.

تولید اسپرم به طرز شدیدی حساس به دما است، و برای تولید آن باید دما چند درجه‌ای پائین‌تر از دمای بدن باشد. مطالعات پیشین نشان داده است که لباس زیر تنگ می‌تواند بیضه‌ها را به شکم نزدیک‌تر کرده و دمای درون کیسه‌ی بیضه (اسکروتوم) را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید


پاسخ هورمونی

محققان همچنین سطوح هورمون‌های تولیدمثلی را در خون مردان اندازه گرفتند. مردانی که لباس زیر تنگ‌تری می‌پوشند، سطوح بالاتری از هورمون محرک فولیکولی (FSH) دارند. این هورمون در غده هیپوفیز قاعده مغز تولید می‌شود و محرک تولید اسپرم است. کاوارو می‌گوید:

شاید شما انتظار داشته باشید که بیضه‌ها در تولید اسپرم به مشکل بخورند، مغز FSH بیشتری ترشح بکند و این دقیقاً همان چیزی است که ما مشاهده می‌کنیم.

با این که تفاوت‌ها نسبتاً معنادار هستند، ولی مردانی که لباس زیر تنگ می‌پوشند معمولاً غلظت اسپرم‌شان به حدی است که می‌توانند بچه دار شوند، یعنی عقیم نمی‌شوند.

مردانی که شاید از توجه به لباس زیری که می‌پوشند، منفعت ببرند، کسانی هستند که هم‌اکنون نیز مشکلات باروری دارند.

اگرچه، تولید اسپرم تقریباً سه ماه زمان نیاز دارد؛ پس اگر مردی لباس زیرش را تغییر داد، شاید بتواند سه ماه بعد شاهد تغییر نتایج خود باشد.

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید