انتشار این مقاله


آینه خمیده را در ماشین نگذارید؛ ممکن است بسیار خطرناک باشد

در یک روز آفتابی آینه خمیده را داخل ماشینتان جا نگذارید. ممکن است باعث آتش سوزی خودرو شود.

بهتر است چند وسیله مشخص را در یک روز آفتابی داخل ماشینتان جا نگذارید : محصولات یخچالی، بطری آب . کودکان را دور از گرما و آفتاب نگه دارید ؛ علاوه بر اینکه ممکن است رنج بکشند ، شاید به طور کاملا تصادفی باعث سوزاندن ماشین شوند. به لطف یک معلم در موزه علم سان فرانسیسکو ، یک مورد دیگر نیز به این لیست اضافه شد : آینه های خمیده بزرگ . هیچ وقت آینه خمید بزرگی را در ماشین خود رها نکنید.

اگر در اجرای این قانون اهمال کاری کنید خود را در معرض خطر تابش نور آفتاب به آینه قرار میدهید که پیامد های بدی خواهد داشت. بر خلاف آینه های تخت، که نور خورشید را در همان زاویه تابش بازتاب می کنند، آینه های خمیده تمام پرتوهای نوری را به یک نقطه بازتاب می دهند. این ویژگی برای تلسکوپ و ماهواره ها بسیار خوب است اما اگر این آینه ها در ماشین شما باشند، کاربرد خوبی نخواهند داشت. Marc “Zeke” Kossover هنگامی که آینه های خمیده اش را به اکسپلوراتوریوم سان فرانسیسکو برای نمایش می آورد، این موضوع را فهمید. او معمولا از این آینه ها برای نشان دادن نحوه کار اجاق های خورشیدی استفاده می کند. کاسوور می گوید که با استفاده از هر کدام از این آینه های خمیده می تواند یک لیتر آب را در ۱۵ دقیقه بجوشاند. به نظر می رسد این آینه ها می توانند سقف ماشین او را هم ذوب کنند. او این آینه ها را به مدت یک بعد از ظهر در ماشینش جا گذاشت و زمانی که برگشت متوجه شد که سقف ماشینش نسبت به قبل آسیب دیده است.

خوشبختانه این تنها آسیبی بود که به ماشینش وارد شده بود. وی خوش شانس بود که با توجه به گرمای تولید شده توسط پرتوهای نور کانونی شده، ماشینش آتش نگرفت. به جای خرید یک ماشین جدید فقط ۱۰۰ دلار برای تعویض پوشش سقف ماشینش پرداخت خواهد کرد.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید