انتشار این مقاله


آب انار: درمان سرطان پروستات؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب انار ممکن است پیشرفت سرطان پروستات را کند کند.

آیا درست است که آب انار ممکن است رشد سرطان پروستات را کند کند؟ چقدر باید نوشید؟ آب انار ، درمان پروستات می‌تواند باشد؟
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب انار ممکن است پیشرفت سرطان پروستات را کند کند. برای مثال، در مطالعه مردان مبتلا به سرطان پروستات راجعه و افزایش سطح آنتی ژن پروستات (PSA)، محققان دریافتند که مصرف عصاره آب انار به میزان قابل توجهی باعث کاهش سرعت PSA بالا شد (زمان دو برابر شدن PSA). طولانی‌تر شدن زمان دو برابر شدن PSA بالا می‌تواند نشان دهد که سرطان ممکن است با سرعت کمتری در حال پیشرفت باشد.

اما این مطالعه از گروه کنترل یا پلاسبو (دارونما) استفاده نکرد. همچنین میزان بقا را هم اندازه نگرفته بود. مطالعه دیگری نشان داد که طول مدت زمان لازم برای دوبرابر شدن PSA پس از عمل جراحی یا پرتودرمانی برای سرطان پروستات به طور معنی داری در مردانی که ۸ اونس (۲۳۷ میلی لیتر) آب انار به مدت دو سال مصرف می‌کنند، طولانی‌تر است. مطالعات دیگر نشان داده است که ترکیبات خاصی در آب انار مانع رشد سلول‌های سرطانی پروستات در آزمایشگاه می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


اگر چه این نتایج دلگرم کننده است، اما تنها مقدماتی هستند. کارآزمایی‌های بالینی بیشتری در حال انجام است و خیلی زود است که بگوییم آب انار به طور قطع می‌تواند رشد سرطان پروستات را کند کند. همچنین مشخص نیست که آیا مصرف آب انار باعث کاهش کل سرطان پروستات می‌شود، به طوری که مردان بیشتر یا بهتر زندگی کنند.

باید توجه داشته باشید که اگر انتخاب می‌کنید آب انار را بنوشید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. اگرچه آب انار به طور کلی سالم است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است بر میزان چربی بدن برای تجویز داروهای تجویزی خاصی تاثیر بگذارد. این داروها عبارتند از: رقیق کننده خون وارفارین (Coumadin، Jantoven) و بعضی از داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا و کلسترول بالا.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید