انتشار این مقاله


روش های جلوگیری از بارداری: نزدیکی منقطع

این روش که به عنوان روش خارج کردن نیز شناخته شده‌است، به معنای خروج آلت تناسلی از واژن قبل از وقوع انزال می‌باشد. این کار برای جلوگیری از تلقیح انجام می‌شود.

روش پس کشیدن چیست؟

این روش که به عنوان روش خارج کردن نیز شناخته شده‌است، به معنای خروج آلت تناسلی از واژن قبل از وقوع انزال می‌باشد. این کار برای جلوگیری از تلقیح انجام می‌شود. این روش به عنوان روش قانونی جلوگیری از بارداری، موضوع برخی مباحثه‌ها است. با این حال، نقش خود را در کاهش احتمال بارور سازی، تا حدی ایفا می‌کند.

این روش چگونه از بارداری جلوگیری می‌کند؟

خروج آلت تناسلی از واژن قبل از انزال، منبع اسپرم را از محل بارورسازی حذف می‌کند. در عوض اسپرم می‌تواند تقریبا در هر جای دیگری، بدون ریسک باردار شدن، قرار گیرد.

مزایای روش پس کشیدن (روش خارج کردن) چیست؟

این روش مزایای متعددی دارد:

  • آسان
  • رایگان
  • راحت (در دسترس)

علاوه بر این مزایا، دلایلِ برتری این روش از نظر افراد، عبارتند از:

  • بدون عوارض جانبی (هورمونی یا پزشکی)
  • توانایی کاهشِ ریسک باردار شدن، زمانی که هیچ جایگزینی در دسترس نباشد
  • عدم نیاز به تجویز
  • قابل استفاده برای افزایش اثربخشیِ روش دیگری برای جلوگیری از بارداری (مانند کاندوم‌ها، قرص‌ها، اسفنج، دیافراگم)

بیشتر بخوانید:


معایب این روش چیست؟

به علاوه، چندین مشکل برای این روش وجود دارد.
اولین مورد آن است که این روش به اندازه‌ی بسیاری از گزینه های در دسترسِ دیگر برای جلوگیری از بارداری موثر نیست. در این روش، به ازای هر ۱۰۰ نفر که در طول یک سال از این روش استفاده می‌کنند، ۴ زن باردار خواهند شد. این ارقام را با آمار قرصِ ضد بارداری، که میزان بارداری را به ۱ نفر در ۱۰۰ نفر کاهش می‌دهد، مقایسه کنید و این فقط برای افرادی است که با تکنیک کاملا مطلوب از روش بیرون کشیدن استفاده می‌کنند. هنگامی که با تکنیک ناقص مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۲۷ نفر از هر ۱۰۰ زن که از این روش استفاده می‌کنند، باردار خواهند شد.
به علاوه، این روش هر دو نفر را به طور کامل در معرض عفونت‌های منتقله از راه جنسی قرار می‌دهد. همچنین به خودکنترلی ویژه، به خصوص در مورد مرد نیاز دارد. بنابراین، این روش به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری برای نوجوانان، افرادی که تجربه جنسی ندارند و یا افرادی که معمولا انزال زودرس را تجربه می‌کنند، توصیه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:


این روش تا چه اندازه موثر است؟

این روش، به باردار شدن ۴ مورد از ۱۰۰ زن که از این روش به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری برای یک سال استفاده کردند، منجر خواهد شد. فرض بر این است که تکنیک به صورت کامل اجرا می‌شود.

فرض بر این است که این تکنیک گاهی به طور کامل به کار برده نمی‌شود و ۲۷ مورد از ۱۰۰ زن که از آن به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری برای یک سال استفاده می‌کنند، باردار خواهند شد.

این روش ممکن است به دلایلی شکست بخورد. بعضی از منابع معتقدند ممکن است زن، پیش از انزال یا با مایع قبل انزالی بارور شود. این می‌تواند در طول رابطه جنسی یا باقی ماندن منی در تنه‌ی آلت تناسلی به خاطر ارگاسم زودتر، رخ دهد. همچنین ممکن است زنان با منی روی فرج (دهانه واژن) بارور شوند.

این روش تا چه اندازه ایمن است؟

صرف نظر از ریسک باردار شدن و عفونت، این روش، روشِ نسبتا ایمنِ جلوگیری از بارداری است. این روش اختلالی در سطح هورمون‌ها ایجاد نمی‌کند و همچنین عوارض جانبی‌ای که برخی روش‌های جلوگیری از بارداری مانند داروها ایجاد می‌کنند، ندارد.

نکاتی در مورد استفاده از این روش

اگر شما یک زن هستید، اطمینان حاصل کنید که شما به مردی اعتماد می‌کنید که کاملا راضی و قادر به استفاده مسئولانه از این روش است.
اگر شما یک مرد هستید، از لحاظ سطح خودکنترلی و توانایی دانستن این که اگر از نقطه مورد نظر بگذرید، هیچ برگشتی وجود ندارد، با خودتان صادق باشید.

بهترین کار، استفاده از این روش همراه با روش دیگری برای جلوگیری از بارداری است. به عنوان مثال، ترکیب آن با یک کاندوم، باعث محافظت در برابر عفونت‌های منتقله از راه جنسی می‌شود و ریسک باردار شدن را به میزان بیشتری، کاهش می‌دهد.
شما باید قبل از تصمیم گیری، سایر روش‌های جلوگیری از بارداری را نیز بررسی کنید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید