انتشار این مقاله


آیا ناخن مصنوعی می‌تواند به ناخن‌های طبیعی آسیب برساند؟

ناخن مصنوعی، یک تقویت‌‌کننده ناخن که می‌تواند از مواد مختلف ساخته شود، به احتمال زیاد به ناخن طبیعی سالم آسیب نمی‌رساند.

آیا استفاده از ناخن‌ مصنوعی می‌تواند به ناخن‌های طبیعی من آسیب برساند؟
ناخن مصنوعی، یک تقویت‌‌کننده ناخن که می‌تواند از مواد مختلف ساخته شود، به احتمال زیاد به ناخن طبیعی سالم آسیب نمی‌رساند. با این وجود، ناخن مصنوعی گاهی اوقات می‌تواند مشکلاتی مانند عفونت ایجاد کند.


مقاله مرتبط: هرآنچه باید درباره‎ی هماتوم ناخن بدانید


انواع محبوب ناخن مصنوعی شامل ناخن‌های اکریلیک و ژلی هستند. هر دو با انواع اکریلیک ساخته می‌شوند، اما ناخن‌های ژلی نیاز به “پخت” با نور ماوراء بنفش دارند. اگر ناخن مصنوعی آسیب ببیند یا ناخن طبیعی شما رشد کند، فاصله‌ای بین ناخن مصنوعی و ناخن طبیعی ایجاد می‌شود. این شکاف یک محیط مرطوب و گرم را فراهم می‌کند که در آن عفونت ناخن می‌تواند بوجود بیاید. همچنین اگر ناخن‌های مصنوعی بیش از حد طولانی استفاده شود و یا سخت و محکم باشند، یا ناخن‎ها با ابزار غیر انعطاف پذیر اعمال شوند، عفونت ناخن ممکن است رخ دهد. همچنین ممکن است واکنش آلرژیک به اجزای ناخن مصنوعی یا چسب آن‌ها داشته باشید. علائم عفونت ناخن شامل قرمزی، تورم و چرک است.


مقاله مرتبط: قارچ ناخن


اگر می‌خواهید در یک سالن خدمان ناخن مصنوعی دریافت کنید، این مراحل را برای به حداقل رساندن خطرات انجام دهید:

• به سالن‌هایی که مجوز دولتی جدید را نمایش می‌دهند، مراجعه کنید و فقط با تکنسین‌هایی که توسط دولت مجوز گرفته اند، کار کنید.
• اطمینان حاصل کنید که تکنسین ناخن به درستی کلیه ابزارهای مورد استفاده در طول کار خود را پاک می‌کند و دستانش را بین مشتریان تمییز می‌کند.
• درخواست یک فایل ناخن جدید کنید – یا به همراه خود بیاورید – چرا که فایل‌های ناخن را نمی‌توان استرلیزه کرد.
• هر دو تا سه هفته برای تعمیر و نگهداری به سالن مراجعه کنید.


مقاله مرتبط: لاک ناخن: ظاهری زیبا اما باطنی آسیب‌رسان


اگر ناخن‌های مصنوعی را در خانه می‌کارید، از احتیاط‌های ایمنی درج در بسته استفاده کنید. در یک محیط با تهویه خوب کار کنید و از پوست اطراف ناخن‌ها در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده در طول فرایند محافظت کنید.
در نظر بگیرید هر دو تا سه ماه ، ناخن‌های مصنوعی را برداشته و اجازه دهید ناخن‌های طبیعیتان نفس بکشند. اگر مشکوک به عفونت هستید، با یک متخصص پوست برای ارزیابی مشورت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید