انتشار این مقاله


کاندوم چیست؟

کاندوم‌ها معمولا از لاتکس و پلاستیک ساخته می‌شوند که به صورت کیسه نازک و کوچک عرضه می‌شوند.

کاندوم چیست؟

کاندوم‌ها معمولا از لاتکس و پلاستیک ساخته می‌شوند که به صورت کیسه نازک و کوچک عرضه می‌شوند. اگر شما به لاتکس حساسیت دارید، کاندوم‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. این مواد شامل پوست بره، پلی اورتان، نیتریل و پلی ایزوپرن است. کاندوم‌ها را می‌توان از داروخانه‌های مختلف حریداری کرد و در مراکز اجتماعی یا به صورت رایگان توزیع می‌گردند.

چگونه عمل می‌کند؟

قبل از اینکه رابطه جنسی داشته باشید، کاندوم روی آلت تناسلی شما را می‌پوشاند. کاندوم برای متوقف کردن منی از ورود به مهبل (واژن) زن طراحی شده است. اگر اسپرم نتواند به مهبل (واژن) وارد شود، قادر نخواهد بود با تخمک مواجه شود و باعث بارداری شود.

کاندوم‌ها همچنین می‌توانند به جلوگیری از انتقال یا ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی کمک کنند زیرا آن‌ها آلت تناسلی شما را می‌پوشانند. این، از هر گونه تماس آلت تناسلی با مایعات واژینال که می‌تواند عفونت‌های منتقله از راه جنسی را منتشر کند، جلوگیری می‌کند و تماس مستقیم پوستی را محدود می‌کند.

فقط کاندوم‌های لاتکس و پلاستیکی در مقابل بیماری‌های منتقله از راه جنسی محافظت می‌کنند و کاندوم‌هایِ پوست بره، نمی‌توانند این نقش را ایفا کنند.


بیشتر بخوانید:

روش های جلوگیری از بارداری: کاندوم

ویژگی های یک کاندوم خوب چیست؟

کاندوم ها تا چه اندازه موثر هستند؟

استفاده مجدد از کاندوم؛ پزشکان هشدار می‌دهند که این کار خطرناک است


آیا کاندوم از فرد در برابر بیماری‌های منتقله از راه جنسی محافظت می‌کند؟

این تنها روش جلوگیری از بارداری است که به حفاظت در برابر بیماری‌های منتقله از راه جنسی کمک می‌کند. استفاده از کاندوم، احتمال انتشار یا ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی را توسط همسر کاهش می‌دهد. کاندوم، آلت تناسلی را می‌پوشاند و مانع از تماس آن با هر گونه مایعات بدنی می‌شود. این از تماس پوستی جلوگیری می‌کند و در برابر هرپس (تبخال) و زگیل‌های تناسلی محافظت می‌کند (برخی از بیماری‌های منتقله از راه جنسی)


بیشتر بخوانید:

تفاوت بین تشخیص زگیل تناسلی (HPV) و هرپس در چیست؟

تفاوت بین جوش در ناحیه تناسلی و هرپس در چیست؟

علائم بیماری های مقاربتی در مردان چیست؟


کاندوم‌ها را می‌توان برای مصارف مختلف استفاده کرد. یک کاندوم را می‌توان از وسط تقسیم کرد و بر روی فرج در خانم‌ها قرار داد. همچنین کاندوم‌های زنانه‌ای موجود هستند و می‌توان خریداری کرد که داخل مقعد یا واژن قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: کاندوم زنانه (فمیدوم)


همچنین می‌تواند برای رابطه دهانی ایمن‌تر و محافظت در مقابل بیماری‌های منتقله از راه جنسی مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر شما از روش‌های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید، با استفاده از کاندوم می‌توانید خود را از انتشار یا ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی حفظ کنید. در نظر داشته باشید که فقط کاندوم لاتکس و پلاستیکی در برابر این بیماری‌ها محافظت می‌کند و پوست‌های جانوری مانند پوست بره نمی‌توانند این نقش را ایفا کنند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید