انتشار این مقاله


طب سوزنی برای کمر درد؟

من کمر درد خفیف مزمنی دارم ، آیا درمان با طب سوزنی موثر خواهد بود؟ آیا طب سوزنی برای کمر درد درمان موثری است؟

من کمر درد خفیف مزمنی دارم ، آیا درمان با طب سوزنی موثر خواهد بود؟ آیا طب سوزنی برای کمر درد درمان موثری است؟ دکتر Brent A. Bauer به این سوال پاسخ می‌دهد.
بسیاری از افراد مبتلا به کمر درد مزمن ، طب سوزنی را مفید می‌دانند. اما شواهد علمی برای حمایت از این ادعاها ادغام شده است ، بخشی از آن به این دلیل است که طراحی یک فرم خوب از طب سوزنی ساختگی برای مقایسه ، می‌تواند کار مشکلی باشد.


مقاله مرتبط: طب سوزنی می‌تواند درد ناشى از درمان سرطان سینه را کاهش دهد


طب سوزنی مورد استفاده برای کمر درد شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار نازکی در اعماق مختلف و در نقاط استراتژیک بدن شما است. مطالعات علمی نشان داده است که طب سوزنی ساختگی (تقلبی) درست همانند طب سوزنی واقعی برای کمردرد عمل می‌کند. یک نکته کلیدی این است که در مطالعات متعددی ، هر دو طب سوزنی ساختگی و طب سوزنی واقعی، کمردرد را بهتر بهبود می‌بخشند تا این که هیچ درمانی اعمال نشود. در واقع استفاده از طب سوزنی ولو ساختگی و تقلبی، بهتر از درمان نکردن است.


مقاله مرتبط: چرا کمر درد سبب افزایش ریسک مرگ می‌شود؟


این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که طب سوزنی ساختگی (تقلبی) – قرار دادن سوزن در مکان‌هایی که با نقاط درمان سنتی مرتبط و منطبق نیست – می‌تواند موثر داشته باشد ، یا این که می‌تواند به این معنی باشد که اثرات طب سوزنی ممکن است بخشی از اثر پلاسبو (دارونما) باشد.
تحقیق در مورد طب سوزنی در حال پیشرفت است ، اما تفسیر آن هنوز هم یک چالش است. در حال حاضر، اغلب مطالعات نشان می‌دهد که برای اکثر مردم ، طب سوزنی نتایج مثبتی داشته و خطر کمی برای عوارض جانبی دارد که توسط یک متخصص خوب آموزش دیده ارائه می‌شود.


مقاله مرتبط: با این روش ۱۰ دقیقه‌ای از کمردرد مزمن خلاص شوید!


بنابراین اگر درمان‌های دیگر به کمردرد شما کمک نکند ممکن است ارزش امتحان کردن طب سوزنی را داشته باشد. اما اگر کمر درد شما در عرض چند هفته بهبود نیابد ، طب سوزنی ممکن است درمان مناسبی برای شما نباشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید