انتشار این مقاله


چرا کمر درد سبب افزایش ریسک مرگ می‌شود؟

کمر درد علت مرگ نیست بلکه نشان دهندۀ عواملی است که سبب مرگ می‌شوند.

کمر درد یکی از علل اصلی ناتوانی است.در حال حاضر، طبق مطالعه ای جدید، در افراد مبتلا به کمر درد ریسک مرگ هر سال افزایش پیدا می‌کند.

در این مطالعه، افراد در محدودۀ سنی ۷۰ وبالاتر که در چند ماه اخیرمشکل کمر درد و گردن درد داشتند، احتمال مرگشان(به هر علتی) ۱۳ درصد بیش‌تر از افرادی بود که کمر درد نداشتند.

بر اساس مطالعۀ چاپ شده در ژورنال درد اروپا، کمر درد دلیل مرگ نیست بلکه نشان دهندۀ وجود عواملی است که سبب مرگ می‌شوند؛ مانند عدم سلامتی، توانایی‌های فیزیکی ضعیف و …

در این مطالعه، محققان از دانشگاه Sydney استرالیا اطلاعات دو قلو‌های دانمارکی را مورد آنالیز قرار دادند؛ که شامل بیش از ۴۳۰۰ دو قلوی ۷۰ و بالای ۷۰ ساله که در دانمارک زندگی می‌کردند، بود.

در ابتدای مطالعه، محققان از این افراد پرسیدند که آیا در چند ماه اخیر کمر درد یا گردن درد داشتند یا نه.محققان این افراد را به مدت حدود ۹ سال مورد بررسی قرار دادند.

محققان به این نتیجه رسیدند که ریسک مرگ به هر دلیلی که باشد، در افراد دارای مشکل کمر درد یا گردن درد ۱۳ درصد بیش‌تر از آن‌هایی است که این مشکل را ندارند.همچنین محققان توانایی‌های فیزیکی و وجود علائم افسردگی در این افراد را در مطالعه مورد توجه قرار دادند.

محققان بیان کردند:

“درد‌های ستون فقرات سبب مرگ نمی‌شود بلکه نشان دهندۀ الگو‌ی سلامتی ضعیف است.”

همچنین افزودند:

“کمر درد سبب افزایش اضطراب و افسردگی و کاهش فعالیت‌های فیزیکی و در نتیجه افزایش وزن و در پی آن افزایش ریسک ابتلا یه سایر بیماری‌ها می‌شود.”

طبق مطالعه، افرادی که در پایان این بررسی زنده بودند احتمالا فعالیت‌های فیزیکی بیش‌تری نسبت به آن‌هایی که فوت کرده اند، داشته اند.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید