انتشار این مقاله


آینده تکنولوژی تشخیص چهره : “۱۹۸۴” واقعیت می یابد؟

جهان در آستانه دستیابی به تکنولوژی است که قابلیت ردیابی همه افراد در همه جا را به حکومت ها می دهد.

ردیابی همه افراد

“برد اسمیت”، نماینده مایکروسافت، هشداری عمومی درباره روش های وحشتناکی که از تکنولوژی تشخیص چهره می توان برای بهره برداری و سوء استفاده از همه ما استفاده کرد، داد.

براساس گزارش Recode، اسمیت هشدار داد که دولت ها با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره قادر خواهند بود همیشه ، همه را تحت نظر داشته باشند:

برای اولین بار جهان در آستانه فناوری است که به دولت ها امکان نظارت بر همگان را می دهد. دولت ها قادر خواهند بود هر کسی را در هر مکانی ردیابی کنند. آنها به طور دقیق خواهند دانست که به کجا می روید، کجا بوده اید و دیروز به چه مکان هایی رفته اید. قبل از اینکه روزی بیدار شویم و ببینیم که سال ۲۰۲۴ شبیه کتاب “۱۹۸۴” است، بیایید تصمیم بگیریم که میخواهیم چه دنیایی برای خودمان بسازیم ، چه چیزهایی حافظ امنیت ما هستند و محدودیت های کمپانی ها و دولت ها برای استفاده از این تکنولوژی چیست.


مقاله مرتبط: نرم افزار تشخیص چهره جدید، جان پریمات‌های در معرض خطر را نجات می‌دهد


آیا باید کمک خواست؟

اسمیت قبلا نیز به طور علنی از سران آمریکا خواسته تا محدودیت هایی را برای تکنولوژی تشخیص چهره اعمال کنند. مطمئنا درخواست برای ایجاد مقرراتی مبهم از قانون گذارانی که اسمیت می داند هرگز موافق مطرح شدن مسائلی درباره تکنولوژی ، تجسس و حریم خصوصی نیستند نتیجه بخش نخواهد بود.

اسمیت می گوید کسی از ما نخواسته است اما شاید بهترین راه این باشد که تولید و فروش سیستم های تشخیص چهره را در مایکروسافت متوقف کنیم.

سردمداری در این راه

بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل گوگل و آمازون اخیرا به خاطر دفاعیات متناقض و قرارداد های حکومتی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. اگر اسمیت واقعا می خواهد سردمدار اخلاق در تکنولوژی باشد، توقف سیستم تشخیص چهره در کمپانی اش مسئله ی ساده ای خواهد بود. بعد از آن او می تواند روی قراردادهای اخلاقی بیشتری در آینده متمرکز شود.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید