انتشار این مقاله


راه های طبیعی برای داشتن موهای سالم

با اضافه کردن این چهار مکمل به رژیم غذایی روزانه‌ی خود می‌توانید رشد و استحکام موهایتان را افزایش دهید و آن‌ها را درخشان و زیبا ببینید.

مواد معدنی و ویتامین‌هایی وجود دارد که می‌توانند به شما در داشتن موهای سالم و زیبا کمک کنند. با اضافه کردن این چهار مکمل به رژیم غذایی روزانه‌ی خود می‌توانید رشد و استحکام موهایتان را افزایش دهید و آن‌ها را درخشان و زیبا ببینید.

۱. کلاژن

کلاژن برای رشد مو لازم است و آمینواسیدی است که بدن برای تجدید سلول‌ها تولید می‌کند. کلاژن ارتجاعیت سلول‌ها را با حفظ انعطاف‌پذیری و کشسانی آن‌ها تامین می‌کند.

چرا به کلاژن نیاز داریم؟

در حدود ۳۰ سالگی توانایی بدن در تولید کلاژن کاهش می‌یابد. این بخش بزرگی از دلایلی است که پوست‌مان شل و دچار چین و چروک شده و استخوان‌هایمان سفت و انعطاف‌ناپذیر می‌شود. همچنین دلیل رشد موهای خاکستری رنگ در ناحیه گیجگاه (شقیقه) است.
خواص ترمیم‌کنندگی کلاژن آن را به کمکی قوی برای جوان‌سازی پوست و مبارزه با ریزش مو و تغییر رنگ تبدیل می‌کند.

تفاوت بین مکمل‌های مختلف کلاژن

مکمل‌های کلاژن به طور کلی از گاوسانان یا مرغ حاصل می‌شوند، اما مکمل‌های دریایی برای کسانی که گوشت را از رژیم غذایی خود خارج کرده‌اند نیز وجود دارد. کلاژن دریایی از فلس ماهی‌های آب‌های شور بدست می‌آید. برخی مطالعات نشان می‌دهند که کلاژن دریایی به رشد مو از فولیکول‌های خفته کمک می‌کند.

کلاژن

۲. بیوتین (ویتامین H)

اگر احساس می‌کنید حجم و ضخامت موهایتان کاهش یافته است، کمبود بیوتین خود را بررسی کنید. ریزش مو علامت اصلی کمبود بیوتین در بزرگسالان است. مصرف مکمل‌های بیوتین محور موها را برای جلوگیری از ریزش مو قوی می‌کند.

عملکرد بیوتین

بیوتین این کار را با تقویت زیربنای کراتین بدن انجام می‌دهد. کراتین پروتئین پایه‌ای است که مو، پوست و ناخن را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین قوی است و اساس و پایه آن برای رشد موهای قوی و پایدار ضروری است.

وجود بیوتین برای رشد مو هنوز به طور گسترده مورد مطالعه است و یافته‌ها اندک می‌باشد. به جز نقش آن در تولید کراتین و ارتباط کمبود آن با ریزش مو، مطالعات زیادی وجود ندارد که بیوتین را به عنوان مکمل رشد شناسایی کند. اما آن را از دست ندهید!

مصرف بیش از حد بیوتین عوارض جانبی منفی دارد مانند راش پوستی، مشکلات گوارشی و… بنابراین قبل از مصرف این مکملات با پزشک خود مشورت کنید.


بیشتر بخوانید:


۳. اسید چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب غیراشباعی هستند که خود بدن نمی‌تواند آن را تولید کند، به همین دلیل مصرف روزانه‌ی آن را در رژیم غذایی ضروری می‌سازد. اسید چرب امگا ۳ توانایی‌های تغذیه‌ای دارد تا موهای کدر را به موهای زنده و سالم تبدیل کند.

فواید متعدد اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ نه‌تنها پروتئین‌های ضروری برای رشد ریشه‌های قوی را حفظ می‌کند، بلکه به حفظ سلامتی و شادابی پوست سر نیز کمک می‌کند. باعث تولید بیش‌تر روغن روی پوست سر می‌شود و به موهایتان درخشش و رطوبت می‌بخشد. همچنین، اسیدهای چرب گردش خون را که نقش بزرگی در جلوگیری از خشکی پوست سر و از بین بردن شوره سر دارد را افزایش می‌دهند.
اسیدهای چرب امگا ۳ به طور معمول در ماهی، آووکادو و بسیاری از آجیلات یافت می‌شوند؛ اما با مصرف مکمل‌ها از دریافت مقدار کافی و سالم آن اطمینان حاصل می‌کنید.

ویتامین c

۴. ویتامین C

ویتامین C نقش مهمی در تولید کلاژن بدن دارد و به حفظ پوست و رشد مو کمک می‌کند. همچنین ویتامین C به جذب آهن بدن کمک می‌کند که این نیز به معنای موهای قوی و غیرشکننده است.

نقش حفاظتی ویتامین C

این ویتامین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بالا است که بدن را در برابر استرس اکسیداتیو حفظ می‌کند. این نوع از استرس به سلول‌ها آسیب می‌زند که منجر به ایجاد چین و چروک و ریزش مو می‌شود.
خود بدن ما نمی‌تواند ویتامین C تولید کند، بنابراین ضروری است که در رژیم غذایی و مکمل‌های خود داشته باشیم.

راه طبیعی برای ارتقاء سلامتی مو

این چهار مکمل راهی طبیعی برای ارتقاء سلامتی مو از طریق همکاری با عملکرد طبیعی بدن است.
رژیم غذایی‌تان را با در نظر داشتن این چهار ترکیب بررسی کنید و ببینید فاقد کدام یک می‌باشد. پس از مشورت با پزشک، رژیم غذایی دارای مکمل‌های کامل خود را برای داشتن موهایی که آرزو دارید، درست کنید.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *