انتشار این مقاله


آنتی‌بیوتیک ها “باکتری های خوب” را از بین می برند و عفونت دهان را بدتر می کنند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میکروب‌های بدن خودشان در حفظ سلول‌های ایمنی و کشتن عفونت‌های دهانی خاص موثر هستند و آنتی‌بیوتیک ها این میکروبها را از بین می‌برند. یک تیم از محققان دانشگاه کیس وسترن گفت که آنتی‌بیوتیک‌ها در واقع باکتری “خوب” را هم می‌کشند که عفونت و التهاب را خنثی حفظ می‌کنند. دانشمندان مدت‌ها […]

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میکروب‌های بدن خودشان در حفظ سلول‌های ایمنی و کشتن عفونت‌های دهانی خاص موثر هستند و آنتی‌بیوتیک ها این میکروبها را از بین می‌برند.

یک تیم از محققان دانشگاه کیس وسترن گفت که آنتی‌بیوتیک‌ها در واقع باکتری “خوب” را هم می‌کشند که عفونت و التهاب را خنثی حفظ می‌کنند.

دانشمندان مدت‌ها می‌دانستند که استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ ها ضرری بیشتر از منفعتهایش دارد. به عنوان مثال استفاده بیش از حد می‌تواند باعث مقاومت آنتی‌بیوتیک شود. اما تحقیقات در زمینه این پدیده در سلامت دهانی یک سرزمین ناشناخته بود.

Pushpa Pandiyan، استادیار علوم زیستی در دانشکده دندان‌پزشکی، گروهی از محققان را به بررسی باکتری‌های “ساکن”، اسیدهای چربشان و تاثیر آن‌ها بر انواع خاصی از سلول‌های گلبول سفید که وظیفه مبارزه با بیماری‌های عفونی را در دهان دارند، هدایت کرد.

به طور خاص، محققان در “نگهداری کوتاه مدت” سلول های Tregs و Th-17 در مبارزه با عفونت های قارچی، مانند Candida، در محیط آزمایشگاهی نگاه کردند.

آن‌ها دریافتند که این مکانیزم‌های دفاعی طبیعی در کاهش عفونت و التهاب ناخواسته موثر هستند – و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند از چنین دفاعی طبیعی جلوگیری کنند. کار آن‌ها به تازگی در مجله “مرزها” در علم میکروبیولوژی به چاپ رسید.

تحقیقات

” ما باکتری‌های خوبی داریم که هر روز کار مفیدی انجام می‌دهند، چرا آن‌ها را می‌کشند؟ Pandiyan افزود: “با بسیاری از عفونت‌ها، اگر آن‌ها را به حال خود رها کنید، به تنهایی شما را ترک خواهند کرد.”

“گفت:” البته، آنتی‌بیوتیک‌ ها هنوز برای عفونت‌های خطرناک مورد نیاز هستند. هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. بدن‌های ما مکانیزم‌های دفاعی طبیعی زیادی دارند که ما نباید در آن دخالت کنیم.” او گفت که با این وجود استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها مفید نیست.

او افزود: ” همچنین، ما می‌دانیم که ارتباط مشخصی بین سلامت دهانی و سلامت کلی وجود دارد.”

Pandiyan گفت که این مطالعه می‌تواند اثرات بزرگتری بر اثرات حفاظتی “میکروبیوتای ساکن” در سایر انواع عفونت داشته باشد.

Pandiyan همزمان بر روی یک موسسه ملی تحقیقات بهداشت و درمان بیماران اچ آی وی کار می‌کند که شرایط سلامت دهانی را در نتیجه سیستم‌های ایمنی ضعیف توسعه داده‌اند.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید