انتشار این مقاله


چگونه از پوست خود دربرابر آسیب های هوای سرد و خشک زمستان محافظت کنیم ؟!

متخصصان پوست معتقدند هوای سرد زمستان می‌تواند به پوست شما آسیب بزند ؛ اما شما می‌توانید با برداشتن چند قدم آن را نرم و لطیف نگه‌دارید. دکتر کاتا ، متخصص پوست در دانشگاه هوستون اشاره کرد : وقتی دمای هوا تغییر می‌کند محصولات مورد استفاده شما برای مراقبت از پوستتان هم باید تغییر کند . […]

متخصصان پوست معتقدند هوای سرد زمستان می‌تواند به پوست شما آسیب بزند ؛ اما شما می‌توانید با برداشتن چند قدم آن را نرم و لطیف نگه‌دارید.

دکتر کاتا ، متخصص پوست در دانشگاه هوستون اشاره کرد :

وقتی دمای هوا تغییر می‌کند محصولات مورد استفاده شما برای مراقبت از پوستتان هم باید تغییر کند . برای بیشتر ما خشکی پوست در زمستان در اثر تغییر دما و رطوبت هوا اتفاق می‌افتد ، بنابراین نیاز داریم که راهکار مناسبی برای مراقبت از پوستمان بیابیم .

کاتا و همکارش دکتر روگ چند نکته را در این رابطه پیشنهاد کردند :

  • از کرم‌های ضخیم بر روی لوسیون های مرطوب استفاده کنید

لوسیون ها به خاطر مقدار آب زیادی که دارند کمترین مرطوب‌کنندگی را دارند ؛ کرم‌ها انتخاب بهتری برای پوست‌های خشک هستند .

  • از ضد آفتاب استفاده کنیدحتی زمانی که دمای هوا افت می‌کند پرتوهای خورشیدی هنوز هم اشعه ماورا بنفش قدرتمندی دارند . اگر شما در نزدیکی برف یا آب باشید پرتوهای ماورا بنفش به دلیل اثر انعکاسی آن‌ها شدیدتر خواهد شد ؛ و این چیزی است که اهمیت استفاده از ضد آفتاب را بالا می‌برد

مقاله مرتبط : این مقاله را بخوانید تا دیگر هیچوقت ضدآفتاب را فراموش نکنید!


  • دوش‌های طولانی مدت و گرم نگیرید

بیشتر ما وقتی هوای بیرون سرد است علاقه داریم تا زمان بیشتری را در حمام گرم و پرازبخار سپری کنیم . این کار احساس خوبی دارد مخصوصاً اگر در پوستمان احساس خارش کنیم . اما این کار موانع طبیعی پوست شما را تخریب می‌کند و خشکی  و خارش آن را تشدید خواهد کرد . این موضوع محدود کردن زمان استحمام به ۱۰ دقیقه و استفاده از آب ولرم را بجای آب داغ پراهمیت می‌کند .

  • خیساندن و ماساژ دادن پوست برای حفظ رطوبت روی پوست ضروری است .

بعد از خیس کردن پوستتان شما نیاز دارید که به پوستتان یک مرطوب‌کننده بزنید . به بیان دیگر بعد از حمام کردن به فاصله کمی که پوستتان کمی خشک شد  و هنوز مقداری مرطوب است به آن مرطوب‌کننده بزنید .

  • دستکش بپوشید

یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ پوستتان استفاده از یک پوشش محافظتی مناسب است . دستکش انگشتان شما را گرم نگه می‌دارد و از آن‌ها محافظت می‌کند .

  • در خانه از یک دستگاه مرطوب‌کننده استفاده کنید .

وقتی وسایل گرمایشی را در زمستان در منزل روشن می‌کنید شرایط خشکی پوستتان بدتر می‌شود چون حرارت این وسایل در خانه رطوبت هوا راازبین می‌برد . داشتن یک دستگاه بخور در اتاق‌خواب در زمان خواب می‌تواند کمک کننده باشد.

فائزه رحیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید