انتشار این مقاله


برچسب پوستی هوشمند می‌تواند حمله آسم را پیش بینی کند

برچسب هوشمندی طراحی شده است که می‌تواند احتمال وقوع حمله‌ی آسم را به افراد مبتلا هشدار دهد.

پیش بینی حمله آسم امکان‌پذیر است. با استفاده از یک اسباب بازی مخصوص کودکان، برچسب هوشمندی طراحی شده است که می‌تواند احتمال وقوع حمله‌ی آسم را به افراد مبتلا هشدار دهد. این وسیله ساخته شده از نوعی ورقه‌های پلاستیکی است که در معرض حرارت، مچاله شده و کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی خود می‌شوند. این اسباب‌بازی‌ها از آن جا که می‌توان آن‌ها را رنگ کرد و قبل از کوچک شدن به اشکال مختلف تقسیم کرد، میان کودکان محبوب هستند.

در وسیله‌ی مذکور، از این ورقه‌های پلاستیکی برای تبدیل ورقه‌های فلزی فوق نازک به حس‌گرهای شناسایی کننده‌ی اتساع استفاده شده است. این حسگرها به صورت بی‌سیم اطلاعات تنفس را به گوشی هوشمند انتقال می‌دهند. امیدها بر آن است با تحلیل این اطلاعات بتوان تغییرات اندک میزان تنفس را شناسایی کرد. این تغییرات می‌توانند علائم اولیه‌ی تشدید وضعیت بیمار یا حکایت‌گر مؤثر واقع شدن درمان باشند.


بیشتر بخوانید:                                                           


به گفته‌ی Michelle Khine، سرپرست تیم از دانشگاه کالیفرینا، این وسیله می‌تواند ابزار مناسبی برای پایش افراد مبتلا به بیماری ریوی مزمن مانند آسم و سیستیک فیبروزیس باشد. افراد می‌توانند با چسباندن برچسب  به دنده‌های پایینی خود از آن استفاده کنند.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید