انتشار این مقاله


رژیم آسم: آیا آنچه می خورید تفاوتی ایجاد می‌کند؟

هیچ رژیم غذایی برای آسم وجود ندارد که علائم شما را از بین ببرد. اما این مراحل ممکن است به کاهش علائم کمک کند

هیچ رژیم غذایی برای آسم وجود ندارد که علائم شما را از بین ببرد. اما این مراحل ممکن است به کاهش علائم کمک کند:


مقاله مرتبط: آیا باید مصرف بتا آگونیست‌های طولانی‌اثر را برای آسم متوقف کنیم؟


هیچ رژیم غذایی برای آسم وجود ندارد که علائم شما را از بین ببرد. اما این مراحل ممکن است به کاهش علائم کمک کند:

  • به اندازه‌ای بخورید که وزن سالم خود را حفظ کنید- داشتن اضافه وزن می‌تواند آسم را بدتر کند. حتی از دست دادن کمی وزن می‌تواند علائم شما را بهبود بخشد. نحوه درست خوردن را یادبگیرید تا در طولانی مدت وزن سالم خود را حفظ کنید.
  • خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات- میوه و سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها مانند بتا کاروتن و ویتامین‌های C و E هستند که ممکن است باعث کاهش تورم ریه و تحریک (التهاب) ناشی از مواد شیمیایی آسیب زا به عنوان رادیکال‌های آزاد شوند.
  • اجتناب از غذاهای آلرژی زا- داشتن آسم باعث افزایش خطر ابتلا به آلرژی غذایی می‌شود. و واکنش‌های غذایی آلرژیک می‌تواند علائم آسم را ایجاد کند. در برخی افراد ورزش پس از خوردن غذای آلرژیک باعث علائم آسم می‌شود.
  • ویتامین D مصرف کنید- افراد مبتلا به آسم شدید ممکن است سطح ویتامین D کمی داشته باشند. شیر، تخم مرغ و ماهی مانند ماهی قزل آلا همه حاوی ویتامین D هستند. حتی گذراندن چند دقیقه خارج از منزل زیر نور خورشید می‌تواند سطح ویتامین D را افزایش دهد.
  • اجتناب از سولفیت‎ها- سولفیتها ممکن است در برخی از افراد منجر به شروع علائم آسم شوند. به عنوان یک نگهدارنده مورد استفاده، سولفیت‌ها در شراب، میوه‌های خشک، ترشی، میگوهای تازه و یخ زده و برخی دیگر از غذاها یافت می‌شوند.همچنین ممکن است که مصرف کمتر نمک (سدیم) یا خوردن غذاهای غنی از روغن‌های موجود در ماهی‌های سرد و برخی از آجیل‌ها و دانه‌ها (اسیدهای چرب امگا ۳) علائم آسم را کاهش دهد. اما برای تأیید این موضوع، تحقیقات بیشتری لازم است.

مقاله مرتبط: آیا مبتلا به آسم هستید؟ از آلرژن‌ها دوری کنید


انتخاب‌های آگاهانه درباره اینکه چه غذاهایی بخورید و از چه غذاهایی اجتناب کنید، آسم را درمان نخواهد کرد. اما خوردن یک رژیم متعادل و اجتناب از مواد غذایی شناخته شده ممکن است نشانه‌های شما و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *