انتشار این مقاله


ورزش به ۴ صورت می‌تواند شخصیت شما را تغییر دهد

تمرکز بر روی چگونگی تبدیل یک رفتار به عادت رمز رسیدن به یک زندگی سالم با انجام روزانه‌ی ورزش است.

مطالعات جدید نشان داده است که ورزش آدمی را خوش‌اخلاق و برون‌گرا می‌سازد. که این موارد تنها دو مورد از چندین تأثیر مثبت انجام روزانه‌ی ورزش سبک بر روی شخصیت انسان می‌باشد. ورزش هم‌چنین با بهبود تمرکز افراد آن‌ها را نسبت به تمایل به کسب تجارب جدید مشتاق‌تر می‌کند. برخی از فواید تأثیر ورزش بر شخصیت شامل:

هر چه برون‌گراتر، خوش‌حال‌تر، هر چه تمرکز بیشتر تمایل به کسب تجارب جدید بیشتر، هر چه تجربه بیشتر، هوش و خلاقیت بالاتر.
در مقابل کسانی که ورزش نمی‌کنند از آن ور بوم میفتند و شخصیت و رفتار به سمت تغییرات منفی میل خواهد کرد، بداخلاق‌تر، محتاط‌تر و وظیفه‌نشناس‌تر خواهند شد.

مقاله‌ی مرتبط: چگونه ورزش های تیمی مغز کودک را تغییر میدهد

این نتایج از مطالعه‌ی بیش از ۶ هزار نفر طی ۲۰ سال بدست آمده بود. از هر از آن‌ها در ارتباط با چگونگی عادات ورزش و شخصیت آن‌ها سؤال می‌شد. نتایج نشان داد که تنها میزان اندکی ورزش تأثیر مثبتی در تغییر شخصیت افراد در طی سال‌ها داشته است. نویسنده مطالعه گفت:

سبک زندگی بی‌تحرک تأثیر دراز مدت گسترده‌ای بر روی بیولوژیکف سلامت و تغییرات روان‌شناختی افراد دارد مثل کاهش اعتماد به نفس سلامت جسمی و روانی نامناسب و کاهش توانایی‌های ذهنی و عملی. تأثیرات منفی این چنینی، در عوض تغییرات طولانی مدتی بر شخصیت خواهد داشت مثل تمایل به بی‌نظمی و نداشتن دیسیپلین شخصی، کاهش حس کنجکاوی. در واقع، کاهش عملکرد شناختی، سستی و تغییرات منفی بی‌شمار دیگر. علائم افسردگی با کاهش تمرکز و افزایش درون‌گرایی به مرور زمان بیش از پیش بروز می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهد تمرکز بر چگونگی تبدیل رفتار به عادت رمز انجام منظم روزانه‌ی ورزش خواهد یود. باید بدانیم چه چیزی شما را نسبت به انجام ورزش تشویق می‌کند بنابراین برای تنظیم یک عادت ورزش درست باید پیش از انتخاب نوع ورزش بر این چنین نکات توجه کرد.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید