انتشار این مقاله


نان بربری شورترین نان کشور است

بیشترین مقدار نمک دریافتی از طریق موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان‌ها، نان بربری بیشترین مقدار نمک را دارا است.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: نان بربری شورترین نان کشور است.

به گزارش دکتر مجازی و به نقل از وبدا، دکتر هدایت حسینی با بیان این مطلب افزود: بر اساس برنامه ملی پایش انجام شده در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور میزان نمک در نان بربری بیشتر از سایر نان‌ها است و میزان موارد عدم انطباق نان بربری از نظر مقدار نمک از تمام نان‌های کشور بالاتر است.

وی ضمن اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی در ایجاد بیماری پرفشاری خون و برنامه‌های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت گفت: انستیتو تغذیه برنامه پایش عوامل خطر تغذیه‌ای شامل نمک، قندهای ساده، چربی و اسیدهای چرب ترانس، اشباع را در موادغذایی صنعتی و سنتی کشور برای سیاستگذاری در جهت کاهش این عوامل و برای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت اجرا و گزارش می‌نماید.

در این راستا بیشترین مقدار نمک دریافتی از طریق موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان‌ها، نان بربری بیشترین مقدار نمک را دارا است. البته با توجه به سرانه مصرف بالای نان لواش در کشور و بالا بودن مقدار نمک در تولید این نان بیشترین مقدار نمک را از بین موادغذایی نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کند.

بر این اساس، کاهش نمک در انوع نان به ویژه لواش و بربری می‌تواند نقش مهمی در کاهش دریافت نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید