انتشار این مقاله


چهره‌ی افراد چه چیزی درمورد شخصیت آن‌ها می‌گوید؟

با یک اخم یا یک لبخند، بدون گفتن کوچک‌ترین سخنی، صورت شما می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند.

با یک اخم یا یک لبخند، بدون گفتن کوچک‌ترین سخنی، صورت شما می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که چهره‌ی انسان می‌تواند ویژگی‌های مهم شخصیتی که باعث می‌شود شما، کسی باشید که در حال حاضر هستید را نیز نشان می‌دهد.


مقاله‌ی مرتبط: چگونه می‌توان با یک سؤال ساده، به شخصیت افراد پی برد؟


در ادامه، سه چیزی که چهره‌ی شما به دنیا می‌گوید معرفی شده‌اند. با دکتر مجازی همراه باشید.

پرخاشگری

آیا چهره‌ی یک فرد می‌تواند ویژگی پرخاشگری او را آشکار کند؟

جواب سوال بالا، مثبت است؛ البته درصورتی که فرد مذکر باشد. تحقیقات نشان می‌دهند نسبت عرض صورت به طول آن ( یا اینکه چه میزان صورت فرد پهن و عریض است) با میزان خشونت‌طلبی وی مرتبط است. در این پژوهش، به شرکت‌کنندگان، تصاویری از صورت مردانی که حالت چهره‌ی آن‌ها خنثی بود را نشان دادند و از آن‌ها خواستند که به میزان خشونت آن‌ها نمره دهند. نتایج حاکی از این بود که افرادی که حالت‌ چهره‌ی آن‌ها خشن تلقی می‌شد در واقعیت نیز، نسبت به سایرین خشونت‌طلب‌تر می‌باشند. با توجه به نتایجی که از سایر تحقیقات به دست آمده‌است، میزان تستوسترون در تعیین نسبت عرض به طول چهره نقش دارد؛ این هورمون تعیین‌کننده‌ی میزان خشونت‌طلبی و  غالبیت مردان نیز می‌باشد.


مقاله‌ی مرتبط: الگو‌های حرکتی شما، ویژگی‌های شخصیتی‌تان را آشکار می‌کنند


تیپ شخصیتی

آیا شخصیت شما در چهره‌تان نوشته شده است؟

تحقیقات جدید ابعادی جدید از ارتباط بین ویژگی‌های شخصیتی و  چهره‌ی افراد نشان می‌دهند. در یکی از این پژوهش‌ها، مشخص شد در مردان، افرادی که شخصیتی سازگارتر و اجتماعی‌تر دارند، دارای پیشانی به نسبت کوتاه‌تر و  فاصله‌ی بیشتر بین ابرو و چشم می‌باشند، در مقابل، افرادی که ناسازگارترند، دارای پیشانی و چانه‌ی فرورفته‌ای می‌باشند. هم‌چنین افرادی با وجدان بیدارتر، دارای چشمانی که در سطح بالاتر قرار گرفته‌اند و ابروهایی که از یکدیگر فاصله‌ی بیشتری دارند و چشمانی بازتر، لب بالای برجسته‌تر و عضلات فک محکم‌تری می‌باشند. عضلات اطراف دهان شل‌تر، چشم‌و ابروی افتاده‌تر  نیز از مشخصات افراد بی‌وجدان بوده‌است! این افراد هم‌چنین همواره از چهره‌ای بی‌احساس‌تر برخوردارند.


مقاله‌ی مرتبط: ۱۲ ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی A


در مورد خانم‌ها، برونگرایی بارز‌ترین ویژگی شخصیتی بود که در رابطه با چهره، قابل تشخیص است. زنانی ویژگی برون‌گرایی در آنان بسیار مشهود است، دارای بینی و لب‌های برجسته‌تری می‌باشند و عضلات چانه و فک آنان، مغلوب است. در مقابل، افراد درون‌گرا، ویژگی‌های برعکس موارد بالا بروز می‌دهند.

این نتایج نشان می‌دهند که ویژگی‌های شخصیتی، تا حدی می‌توانند با ویژگی‌های شخصیتی افراد مرتبط باشند؛ با این‌حال، این پدیده به تحقیقات بسیار گسترده‌تری برای فهم چگونگی آن نیاز دارد.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید