انتشار این مقاله


اصول اولیۀ تناسب اندام

آغاز یک برنامۀ جدید برای رسیدن به تناسب اندام یکی از بهترین تصمیم‌های ممکن برای کمک به سلامتی است، چراکه فعالیت جسمانی می‌تواند صرف نظر از سن، جنسیت و توانایی فیزیکی، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، بهبود هماهنگی و توازن، کاهش وزن و افزایش خودباوری کمک کند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات […]

آغاز یک برنامۀ جدید برای رسیدن به تناسب اندام یکی از بهترین تصمیم‌های ممکن برای کمک به سلامتی است، چراکه فعالیت جسمانی می‌تواند صرف نظر از سن، جنسیت و توانایی فیزیکی، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، بهبود هماهنگی و توازن، کاهش وزن و افزایش خودباوری کمک کند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحدۀ آمریکا گنجاندن تمرینات هوازی و استقامتی در برنامۀ روزانۀ تناسب اندام را توصیه می‌کند، مخصوصاً:

  • حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید، یک بار در هفته
  • تمرین‌های قدرتی حداقل دو بار در هفته

ورزش منظم می‌تواند به کنترل وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و تقویت استخوان‌ها و عضلات کمک کند. در صورتی که برای مدت زمان طولانی فعالیت نکرده‌اید، یا از بیماری خاصی رنج می‌برید، بهتر است پیش از آغاز برنامۀ جدید با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام طر‌احی برنامۀ ورزشی جدید خود، ابتدا اهداف تناسب اندام خود را در نظر بگیرید. به چیزهایی که در مورد تناسب اندام دوست دارد یا نمی‌پسندید فکر کنید و موانع شخصی در راه رسیدن به تناسب اندام را یادداشت کنید. سپس، استراتژی‌ها و راهکارهایی عملی برای در مسیر نگه داشتن برنامۀ تناسب اندام خود در نظر بگیرید.

شروع یک برنامۀ تناسب اندام تصمیمی بسیار مهم است، اما نباید طرح آن به شکلی افراطی ریخته شود. به برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با توان خود می‌توانید تناسب اندام را به یک عادت تبیل کرده و آن را تا پایان عمر حفظ کنید.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید