انتشار این مقاله


به مدت ۶۰ روز دراز بکشید، حقوق بگیرید!

آیا از اینکه تمام روز در تخت دراز بکشید، لذت می برید؟ اگر به ازای آن پول دریافت کنید،چطور؟ این یک آگهی پوچ اینترنتی نیست، بلکه با علم سر و کار دارد. روزنامه فرانسوی ۲۰ دقیقه گزارش می کند که مؤسسه پزشکی فضایی و فیزیولوژی(Medes) در تولوز فرانسه، به دنبال ۲۴ نفر برای دراز کشیدن […]

آیا از اینکه تمام روز در تخت دراز بکشید، لذت می برید؟ اگر به ازای آن پول دریافت کنید،چطور؟ این یک آگهی پوچ اینترنتی نیست، بلکه با علم سر و کار دارد.

روزنامه فرانسوی ۲۰ دقیقه گزارش می کند که مؤسسه پزشکی فضایی و فیزیولوژی(Medes) در تولوز فرانسه، به دنبال ۲۴ نفر برای دراز کشیدن در تخت بر روی کره زمین به مدت ۶۰ روز است.

هنگامی که وظیفه خود را به طور کامل انجام دادید، ۱۷۰۶۶ دلار (نزدیک به ۵۵ میلیون تومان) به خاطر کار سختتان دریافت می کنید. این موسسه بیشتر به دنبال مردان ۲۰ الی ۴۵ سال، شاخص توده بدنی بین ۲۲ تا ۲۷، از نظر جسمی سالم و فعال و غیر سیگاری است.

در طول ۶۰ روز، شرکت کنندگان باید حداقل یک شانه خود را به طور مداوم در تماس با تخت قرار دهند. به نیمی از این گروه دارو های خاصی داده می شود تا اثرات حاصل از بی وزنی بدن مقابله شود، از جمله ضد التهاب و مکمل های غذایی آنتی اکسیدان.

دانشمندان می خواهند بدانند بی وزنی طولانی مدت چه اثری بر انسان دارد و با دراز کشیدن طولانی مدت این وضعیت را شبیه سازی می کنند. به علاوه می خواهند بدانند غذا خوردن، شستشو، رفتن به توالت و ورزش کردن چگونه در حین دراز کشیدن ممکن است.

دکتر آرنود بک،همکار پزشک مطالعه در این باره می گوید:

ایده این مطالعه ایجاد بی وزنی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است. در طی ۲ هفته اول محققان ما تمام تست ها و اندازه گیری های لازم را بر روی داوطلبان انجام می دهند. بعد از آن به مدت ۶۰ روز متوالی آن ها باید در تخت بمانند بطوریکه سرشان به مقدار حداقل ۶ درجه به سمت پایین باشد.

در آخر داوطلبان باید به مدت ۲ هفته دیگر توانبخشی شوند، که در این مدت مطالعات بر روی آن ها انجام می شود تا مشخص گردد این زندگی افقی چه تاثیری بر بدن آن ها داشته است.

این نوع آزمایش قبلا نیز انجام شده بود. در سال ۲۰۱۴، ناسا به گروهی ۱۸۰۰۰ دلار پرداخت کرد، تا به مدت ۷۰ روز برای انجام تحقیقات دراز بکشند. اندرو لوانیکی که در این آزمایش شرکت داشته، درباره تجربیاتش در مقاله ای در VICE می نویسد و به سردرد، خستگی، درد شدید پشت اشاره می کند و ناسا را مورد لعن ابدی قرار می دهد.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید