انتشار این مقاله


دویدن یا پیاده روی، کدام بهتر است؟

دویدن و پیاده‌روی هر دو راه‌های شناخته شده‌ای برای تقویت سیستم قلبی عروقی هستند. اما آیا واقعاً یک پیاده‌روی سریع می‌تواند به خوبی دویدنی باشد که قلب را به تپش می‌اندازد؟ مطالعه‌ای که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند به اندازه‌ی دویدن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی […]

دویدن و پیاده‌روی هر دو راه‌های شناخته شده‌ای برای تقویت سیستم قلبی عروقی هستند. اما آیا واقعاً یک پیاده‌روی سریع می‌تواند به خوبی دویدنی باشد که قلب را به تپش می‌اندازد؟

مطالعه‌ای که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند به اندازه‌ی دویدن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید باشد. محققبن سلامت، ۴۸۰۰۰ فرد دونده و پیاده‌رو را که اکثراً در سنین ۴۰ و ۵۰ سال بودند، بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که پیاده‌رویِ سریع خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و فشارخون بالا را به همان اندازه‌ی دویدن، کاهش می‌دهد.

پس تفاوت چیست؟ شما باید زمان بیشتری برای پیاده روی نسبت به دویدن صرف کنید تا همان مقدار فواید سلامتی را دریافت کنید، ساده است؛ زیرا برای پیاده روی همان مسافتی که می‌دوید باید زمان بیشتری صرف کنید. بعنوان مثال، ۱۵ دقیقه دویدن به همان اندازه‌ای کالری می‌سوزاند که نیم ساعت پیاده روی می‌سوزاند.

به یاد داشته باشید که احتمال آسیب‌دیدگی در دوندگان بیشتر است زیرا دویدن استرس بیشتری به بدن وارد می‌کند؛ به خصوص بر مفاصل. اما اگر همچنان برای دویدن اصرار دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید؛ مخصوصاً اگر آرتروز یا بیماری‌های دیگری مانند بیماری‌های قلبی دارید.

و این را نیز به یاد داشته باشید که نیاز نیست تنها بدوید یا فقط پیاده‌روی کنید. شما می‌توانید با آمیختن این دو انگیزه خود را افزایش دهید. علاوه بر این، اگر مقداری سرعت پیاده‌روی معمول خود را افزایش دهید، این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید