انتشار این مقاله


پیاده‌روی؛ آسان‌ترین ورزش برای داشتن زندگی طولانی

برای داشتن سلامت مطلوب و طول عمر بیشتر، توصیه می‌شود.

رابطه‌ی بین ورزش و سلامت از مدت‌ها پیش مشخص شده است. به همین دلیل کارشناسان بهداشتی حداقل دو و نیم ساعت در هفته ورزش ملایم مانند پیاده‌روی را برای داشتن سلامت مطلوب و طول عمر بیشتر، توصیه می‌کنند.

در ساده‌ترین حالت پیاده‌روی، حدود ۳ مایل در ساعت راه خواهید رفت. برای اولین بار، محققان انجمن سرطان آمریکا (ACS) به طور خاص به این موضوع پرداختند که تأثیر راه رفتن بیشتر یا کمتر از این حداقل سطح، چه تأثیری بر سلامت می‌گذارد. نتایج نیز خبرهای خوبی به همراه داشت.

فعالیت بدنی، از جمله راه رفتن، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو و بعضی اوقات سرطان سینه و کولون را کاهش می‌دهد. پیاده روی مارکرهای برخی از این بیماری‌ها مانند انسولین، کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین ارتباطی قوی میان راه رفتن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی وجود دارد.


مقاله مرتبط: پیاده‌روی تا محل کار یا جارو کشیدن طول عمر شما را زیاد می‌کند!


به طور کلی، هر چه بیشتر راه بروید، ریسک‌ها کاهش می‌یابند. حتی قدم زدن کمتر از میزان توصیه شده و به عنوان تنها نوع فعالیت بدنی، در مقایسه با کسی که کلا غیرفعال است، طول عمر را افزایش می‌دهد. البته تفاوت معناداری بین کسانی که با سرعت توصیه شده یا با سرعت بیشتر از آن پیاده‌روی می‌کنند یافت نشده است؛ البته در صورتی که تنها فعالیت آن‌ها همان پیاده‌روی باشد.

علاوه بر پیشگیری از بیماری و افزایش طول عمر، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های جسمانی با سلامت روان و بهبود عملکرد شناختی همراه است. با توجه به این که پیاده‌روی یک ورزش آزاد و راحت است و به وسیله‌ی خاصی برای تمرین نیاز ندارد، برای افراد مسن بسیار مناسب می‌باشد.

پیاده روی

به گفته‌ی متخصصان دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پیاده‌روی به اندازه‌ی دارو در کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی موثر می‌باشد. برای کمک به حفظ عادت پیاده روی، آن را با دیگر رویدادهای روتین زندگی مانند ناهار خوردن هماهنگ کنید. با این کار یک یادآور روزانه برای پیاده‌روی خواهید داشت!


مقاله مرتبط: یک پیاده روی کوتاه به جای نشستن، تنها به میزان ۱۰ دقیقه در روز سبب ایجاد تغییر می شود


برای جذاب نگه داشتن پیاده‌روی، به یک کتاب صوتی یا موزیک گوش دهید (البته با صدای کم و یکی از گوشی‌های هندزفری  تا از محیط اطراف خود مطلع باشید). همراه داشتن یک سگ، پیاده‌روی همراه با فردی دیگر، تغییر زمان‌های پیاده‌روی و امتحان مسیرهای جدید به شما کمک می‌کند تا این فعالیت تکراری را جذاب و تازه نگه دارید و از روزمرگی رهایی یابید!

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید