انتشار این مقاله


مرگ کودکان دارای وقفه تنفسی در خواب ناشی از کودئین است

سازمان مدیریت غذا و دارو­­­ ایالات متحده آمریکا به پزشکان توصیه می­‌کند تجویز کودئین پس از جراحی­‌هایی مانند جراحی لوزه و یا برداشت غدد، برای کودکان را متوقف کنند. بر اساس آمار مرگ بالای به دلیل تجویز کودئین پس از جراحی های برداشت غدد و لوزه‌­ها، این مرگ و میر­ها به خصوص در کودکان بیمار […]

سازمان مدیریت غذا و دارو­­­ ایالات متحده آمریکا به پزشکان توصیه می­‌کند تجویز کودئین پس از جراحی­‌هایی مانند جراحی لوزه و یا برداشت غدد، برای کودکان را متوقف کنند.
بر اساس آمار مرگ بالای به دلیل تجویز کودئین پس از جراحی های برداشت غدد و لوزه‌­ها، این مرگ و میر­ها به خصوص در کودکان بیمار با سابقه­‌ی وقفه تنفسی انسدادی در خواب، یا افرادی که دارای مشکلات تنفسی دیگر هستند رخ می‌­دهند.
کودئین، در کبد به مورفین تبدیل می‌­شود و ناتوانی­‌های تنفسی را در این­‌گروه از بیماران تشدید می‌­کند. FDAهشدار می‌­دهد این کودکان شواهدی­ را مبنی بر سوخت‌وساز سریع کودئین، که مربوط به استعداد ارثی کبد در تبدیل کودئین به مقادیر کشنده‌ یا مضر مورفین در بدن، نشان می‌­دهند.
برچسب­‌های هشدار جدیدی بر روی محصولات حاوی کودئین برای انعکاس اقدامات پیش­گیرانه برای کودکان و افراد دارای مشکلات تنفسی در­نظر گرفته شده‌­اند.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید