انتشار این مقاله


چند توصیه برای تغذیه در تابستان

راهنمایی‌های یک متخصص تغذیه برای جان سالم به در بردن از تابستان را در این مقاله بخوانید. غذاهای غیرخانگی تابستانی، سفرهای جاده‌ای، بازی با توپ و روزهای کنار ساحل، فصل تابستان را بسیار شیرین می‌کنند. اما در حالی که از این سرگرمی‌ها و خورشید لذت می‌برید، غذای سالم را ترک نکنید. اگر مراقب نباشید، ممکن […]

راهنمایی‌های یک متخصص تغذیه برای جان سالم به در بردن از تابستان را در این مقاله بخوانید.

غذاهای غیرخانگی تابستانی، سفرهای جاده‌ای، بازی با توپ و روزهای کنار ساحل، فصل تابستان را بسیار شیرین می‌کنند. اما در حالی که از این سرگرمی‌ها و خورشید لذت می‌برید، غذای سالم را ترک نکنید. اگر مراقب نباشید، ممکن است تابستان خود را با وزن بیشتری به پایان برسانید.

از این استراتژی های کاهش وزن برای پرهیز از بدترین رژیم های خرابکار تابستان استفاده کنید:

۱. بستنی

هیچ چیز بیشتر از بستنی در یک روز گرم تابستاتی نمی‌چسبد. اما لذت شیرین یکی از بهترین خوردنی‌های تابستانی به قیمت کالری بالا تمام میشود : یک فنجان بستنی اعلا دارای ۵۰۰ کالری و ۲۵ گرم شکر (حدود ۶ قاشق چای خوری) است.

راه حل‌های هوشمندانه :

خبر خوب این است که شما مجبور به ترک بستنی برای حفظ اندامی که به سختی به دست آورده‌اید، نیستید. گزینه‌های جدید و کرمی‌تر کم‌کالری می‌تواند به لذت بردن از دسر یخ زده‌ی مورد علاقه‌یتان، لذتی بدون احساس گناه، کمک کند. بستنی وانیلی هالوتاپ، که جزء مارک‌های معمولی اعلا است، تنها دارای ۱۲۰ کالری در هر فنجان است. علاوه بر این، یک فنجان بستنی حاوی ۱۰ گرم پروتئین سیرکننده است و شما را راضی می‌کند. یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی محصولات جدیدی نظیر نوشیدنی میوه‌ای ۱۰۰ درصد طبیعی، ساندویچ بستنی و  فوجی ( آبنباتی نرم تهیه شده از شکر، کره و شیر یا کرم) است که هرکدام حدود ۱۰۰-۱۵۰ کالری دارند.

۲. غذاهای غیرخانگی

تابستان فصل همبرگر، سوسیس و هات داگ و سالاد سیب‌زمینی خامه‌ای و دیگر غذاهای پرکالری و سرشار از چربی اشباع است! رد شدن از کنار غذاهای غیرخانگی تابستانی بدون نامیزان کردن بودجه کالری شما غیرممکن به نظر می‌رسد، اما با چند جانشینی هوشمندانه، می‌توانید کالری ها را کاهش و مواد مغذی را افزایش دهید بدون اینکه در مصرف غذا صرفه‌جویی کنید.

راه حل‌های هوشمندانه:

اگر همبرگر چیزی است که هوس می‌کنید، از کم چرب‌ترین گوشت گاو ممکن (گوشت راسته کم چرب‌تر است) یا سینه بوقلمون استفاده کنید. با مخلوط کردن گوشت با تخم مرغ، پیاز خرد شده و دیگر سبزیجات به آن رطوبت و مواد مغذی اضافه کنید. اگر شما هم مثل من باشید، ممکن است بخواهید از گوشت صرف نظر کنید و برگرهای قارچ خوشمزه پورتابلا را بخورید. یکی از وعده‌های غذایی مورد علاقه من در تابستان، قارچ پورتابلا همراه با سبزیجات، آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز کبابی و یک تکه پنیر سوئیسی است.

برای هات داگ، می‌توانید برای کاهش چربی‌های اشباع، مرغ یا بوقلمون را به جای گوشت گاو استفاده کنید. همچنین برخی از هات‌داگ‌های گیاهی بسیار خوشمزه سنتی در بازار وجود دارند که میزان کالری و چربی اشباع در آنها کم است. هات داگ بوقلمون اپلگیت فقط ۵۰ کالری، ۷ گرم پروتئین و ۱ گرم چربی اشباع را در مقایسه با ۱۵۰ کالری و ۵ گرم چربی اشباع در اکثر هات داگ های گوشت گاو دارد.

برای یک سالاد عالی ماکارونی، پنان را با گزینه مورد علاقه فصلی مانند گوجه فرنگی، کدو سبز و مارچوبه ترکیب کنید. برای تقویت مواد مغذی اضافه شده (بدون از بین بردن طعم و مزه عالی)،  از ماکارونی با ۱۰۰ درصد گندم استفاده کنید. این محصول ۵۶ گرم غلات کامل و ۶ گرم فیبر را  ارائه می‌دهد که سه برابر فیبر پاستای سنتی و معمولی است.

۳. غذا و تنقلات در سفر جاده ای

سفر جاده ای در تابستان می‌تواند به معنی توقف‌های چندگانه در رستوران‌ها، فست‌فود و فروشگاه‌ها باشد. اما یک وعده غذایی معمول از این طریق می‌تواند بیش از ۱۲۰۰ کالری داشته باشد که بیش از نیمی از آنچه است که اکثر مردم برای یک روز کامل نیاز دارند.

راه حل‌های هوشمندانه :

با بسته‌بندی غذا و تنقلات برای یک سفر در پول، زمان و دور کمر خود صرفه جویی کنید. برای یک ناهار رضایت‌بخش، حموسی که دور سبزی پیچیده شده را بسته بندی کرده و با خود ببرید. پودر پروتئین را (۹ گرم پروتئین، ۸ گرم فیبر به ازای ۹۰ کالری) به آن اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که شما باید در حرارت تابستان بیشتر آب بدن خود را حفظ کنید، اما کالری از نوشیدنی‌ها را محدود کنید. به جای نوشابه‌ها، نوشیدنی‌های انرژی زا و یا آیس کافی‌ها با کالری زیاد، می‌توانید چای یخی بدون قند، آب یا آب میوه ی گازدار با طعم های مختلف (بدون کالری) را انتخاب کنید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید