انتشار این مقاله


وضعیت خواب شما در مورد شخصیت تان چه می‌گوید؟

ارتباط بین وضعیت خواب، شخصیت و قدرت روابط چیست؟

دو بررسی انجام شده به ارتباط بین وضعیت خواب، شخصیت و قدرت روابط اشاره دارد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی دارای خلاقیت بیشتر، تمایل دارند به سمت چپ بدن خود بخوابند. همچنین این مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که زیاد برونگرا (عصبانی) هستند تمایل دارند نزدیکتر به همسرشان بخوابند؛ در واقع، داشتن ارتباط نزدیک با شریک زندگی در طول خواب با داشتن رابطۀ بهتر مرتبط است.

۱۲% زوجین شب‌ها فاصلۀ کمتر از ۱ اینچ دارند. در بین این زوجین، ۸۶% از رابطۀ خود احساس رضایتمندی می‌کنند. از سوی دیگر، ۲ درصد زوجین شب ها با فاصلۀ بیش از ۳۰ اینچ می‌خوابند. میزان خوشبختی در بین این زوجین ۶۶% است.
ایجاد تماس فاکتور مهمی است؛ پرفسور ریچارد وایزمن، پیش برندۀ این مطالعه، می‌گوید:

یکی از مهمترین تفاوت ها مربوط به تماس داشتن است. ۹۴% زوجین که شب ها در تماس با یکدیگر می‌خوابند، رابطه‌ی رضایت بخشی دارند در مقایسه با ۶۸% آن‌هایی که تماسی ندارند.

متداول ترین وضعیت خواب زوجین عبارتند از:

  • ۴۲ درصد پشت بهم؛
  • ۳۱ درصد روبه جهت یکسان؛
  • ۴ درصد روبه هم.

در مطالعه ای پیشین ارتباط بین وضعیت خواب و شخصیت مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی ها نشان می‌دهند:

  • ۴۱% افراد در وضعیت و حالت جنینی می‌خوابند؛ این با داشتن قلب حساس و کمی خجالتی بودن ارتباط دارد.
  • ۱۵% افراد به یک سمت خود می‌خوابند درحالی که بازویشان در کنار بدنشان قرار می‌گیرد. این افراد آسان‌گیر (راحت طلب) و اجتماعی هستند.
  • ۱۳% افراد بصورت مایل می‌خوابند، به طوری که بازوهایشان از هم باز است. این افراد طبیعتی آشکار و صریح دارند ولی می‌توانند بدگمان و عیب‌جو باشند.
  • ۸% افراد در حالت سربازان می‌خوابند! به پشت درحالی که دست‌هایشان را در طرفین خود قرار می‌دهند. اینها افرادی آرام و کم‌حرفی هستند که دوست ندارند زیادی سر و صدا کنند.
  • ۷% افراد در حالت سقوط آزاد می‌خوابند! صورتشان را به سمت پایین (رو به شکم) و دست‌هایشان را در اطراف بالش قرار می‌دهند. این‌ها تا حدی افراد پوست نازک اند که اغلب برونگرا (عصبانی) و عجول هستند.

پرفسور وایزمن در ارتباط با مطالعات خود می‌گوید:

این اولین مطالعه‌ای است که وضعیت خواب زوجین را بررسی کرده و به افراد امکان این را داده است که با سوال ساده‌ای در ارتباط با وضعیت خواب مورد علاقه‌ی افراد به شخصیت آنان پی ببرند.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید