انتشار این مقاله


تأثیر بازی‌های ویدئویی بر مغز

یک مطالعه جدید در مجموعه مقالات مجله انجمن سلطنتی B توسط تیم دکتر Gregory West (استادیار در دانشگاه مونترال) و دکتر veronique Bohbot (محقق موسسه داگلاس و استاد دانشگاه مک گیل) نشان می‌دهد که بازیکنان بازی‌های ویدئویی ( vgps)، توانایی تمرکز بصری کارآمد‌تری را به نمایش می‌گذارند و بیشتر احتمال دارد از استراتژی ناوبری که […]

یک مطالعه جدید در مجموعه مقالات مجله انجمن سلطنتی B توسط تیم دکتر Gregory West (استادیار در دانشگاه مونترال) و دکتر veronique Bohbot (محقق موسسه داگلاس و استاد دانشگاه مک گیل) نشان می‌دهد که بازیکنان بازی‌های ویدئویی ( vgps)، توانایی تمرکز بصری کارآمد‌تری را به نمایش می‌گذارند و بیشتر احتمال دارد از استراتژی ناوبری که بر روی سیستم پاداش مغز تکیه دارد استفاده کنند (هسته دمی) و نه سیستم حافظه فضایی مغز.

تحقیقات اخیر در مورد هیپوکامپ ( اسبَک یا هیپوکمپوس قسمتی از دستگاه کناره‌ای سیستم لیمبیک مغز است که مرکز یادگیری است) نشان داده است که افرادی که از استراتژی های ناوبری وابسته به هسته دمدار استفاده می‌کنند در هیپوکامپشان ماده‌ی خاکستری کاهش یافته است و فعالیت کمتری در آن دیده می‌شود.(نقاط قرمز در تصویر هیپوکامپ است)
Hippocampus
گیمر‌ها در حال حاضر جمعا سه میلیارد ساعت را در هفته در مقابل صفحه نمایش‌گر خود می‌گذرانند. در واقع، تخمین زده می‌شود که به طور متوسط هر فرد جوان تا سن ۲۱ سالگی ۱۰۰۰۰ ساعت را صرف بازی کردن می‌کند. اثرات بازی کردن‌های طولانی مدت هنوز در آغاز راه است تا به طور کامل شناخته شود.
دکتر گرگوری:

برای بیش از یک دهه در حال حاضر، تحقیقات نشان داده است که بازیکنان بازی های ویدئویی اکشن در نشان دادن تواناییهای توجه بصری کارآمدتر هستند، و مطالعه فعلی ما بار دیگر این مفهوم را تایید کرد

با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به بازی در هسته دمی یک درجه بیشتر از کسانی که گیمر نیستند تکیه می‌کنند. تحقیقات گذشته نشان داده است که افرادی که در استراتژی‌های وابسته به هسته دمدار تکیه می‌کنند ماده خاکستری کمتر و فعالیت عملکردی کمتری در هیپوکامپ دارند. این به این معنی است که افرادی که زمان زیادی را با بازی های ویدئویی صرف می کنند ممکن است یکپارچگی هیپوکامپ آن‌ها کاهش یابد، که باعث افزایش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر می‌شود. “از آنجا که تحقیقات گذشته نشان داده است بازی های ویدئویی اثرات مثبتی بر روی تمرکز بصری دارد، در تحقیقات آینده لازم است تا ثابت شود که بازی دقیقا چه اثراتی در هیپوکامپ دارد. پژوهش های آینده با استفاده از تصویربرداری عصبی خواهد بود، و این مطالعات باید اثرات مستقیم از بازی های ویدئویی خاص در یکپارچگی سیستم پاداش و هیپوکامپ را مورد بررسی قرار دهد.

وحید گوشه‌درقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید