انتشار این مقاله


یادگیری زبان جدید توانایی مغز را در کد گذاری اطلاعات جدید افزایش می‌دهد!

با مطالعه فعالیت الکتریکی مغز داوطلبان، محققان دریافتند که فراگیری زبان نقش مهمی درافزایش شکل‌پذیری مغز و ظرفیت آن برای یادگیری دارد. به طور خاص، یادگیری زبان اولیه نقش مهمی در تشکیل سریع مدارات حافظه برای برنامه نویسی اطلاعات جدید بازی می‌کند. تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که درک مکانیسم‌های مغزیِ درگیر در یادگیری […]

با مطالعه فعالیت الکتریکی مغز داوطلبان، محققان دریافتند که فراگیری زبان نقش مهمی درافزایش شکل‌پذیری مغز و ظرفیت آن برای یادگیری دارد. به طور خاص، یادگیری زبان اولیه نقش مهمی در تشکیل سریع مدارات حافظه برای برنامه نویسی اطلاعات جدید بازی می‌کند.
تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که درک مکانیسم‌های مغزیِ درگیر در یادگیری زبان در تشخیص و درمان افراد مبتلا به بیماری‌های گفتاری که ناشی از حوادثی از قبیل سکته مغزی است کمک شایانی می‌کند.

با این حال، تحقیقات در این زمینه پیشرفت به نسبت آهسته‌ای در مقایسه با سایر مطالعات از بخش‌های دیگر مغز دارد. زیرا توانایی کلامی در حیوانات قابل بررسی نیست.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر چقدر زبان خارجی بیش‌تری یاد گرفته شود، مغز داده‌ها را سریع‌تر پردازش کرده و یادگیری برای مغز مدت زمان کمتری طول می‌کشد.
در یک تحقیق برای اثبات این موضوع که زبان چه تأثیری در یادگیری دارد محققان الکترود‌های (EEG) را در تماس با پوست سر داوطلبان قرار دادند و صداهای ضبط‌شده از لغت‌هایی از زبان مادری و خارجی برایشان پخش کردند که در این میان برخی از لغات برای داوطلبان ناآشنا بود(چه از زبان مادری و چه از زبان خارجی). محققان فعالیت‌های الکتریکی مغز در پاسخ به لغات جدید را ثبت کردند.

nautilus_sideview
الکترودEEG

نتایج شگفت انگیز بود ان دسته از داوطلبانی که به زبان‌های بیشتری تسلط داشتند پاسخ مغزشان در برابر لغات جدید بسیار سریع‌تر بود.

نویسنده ارشد و استاد Shtyrov yuriy، محقق پیشرو در مرکز شناخت و تصمیم‌گیری در HSE:

نتایج نشان می‌دهد هر کدام از داوطلبان که به زبان‌های بیشتری تسلط داشتند، مدار‌های مغزی آن‌ها پاسخ سریع‌تری در برنامه‌نویسی اطلاعات جدید از خود نشان می‌دادند.

وحید گوشه‌درقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید