انتشار این مقاله


آیا کودکان حاصل از اسپرم‌های اهدایی مشابه سایر کودکان هستند؟

این پژوهش، اولین مطالعه‌ای است که برای بررسی رشد و سلامت روانی و جسمی کودکان حاصل از اسپرم‌های اهدایی صورت گرفته و شامل ۲۲۴ کودک استرالیایی ۵ تا ۱۱ ساله می‌باشد. پروفسور دیوید آمور از موسسه‌ی تحقیقات کودکان مرداک در این باره می‌گوید: تا پیش از انجام این پژوهش نتیجه‌ی استفاده از اسپرم‌های اهدایی برای […]

این پژوهش، اولین مطالعه‌ای است که برای بررسی رشد و سلامت روانی و جسمی کودکان حاصل از اسپرم‌های اهدایی صورت گرفته و شامل ۲۲۴ کودک استرالیایی ۵ تا ۱۱ ساله می‌باشد.

پروفسور دیوید آمور از موسسه‌ی تحقیقات کودکان مرداک در این باره می‌گوید:

تا پیش از انجام این پژوهش نتیجه‌ی استفاده از اسپرم‌های اهدایی برای والدین آینده‌نگر نامشخص بود، اما نتایج این پژوهش مشخص کرد که کودکانی که با این روش متولد می‌شوند از نظر سلامت روانی و جسمی مشابه سایر کودکان هستند.

برای انجام این مطالعه‌ی کوهورت، از پرسش‌نامه‌ای با مقیاس‌های معتبر که توسط مادران تکمیل شده‌است، برای سنجش سلامت روانی و اجتماعی، نیازهای بهداشتی درمانی و وضعیت رشد کودکان استفاده شد.

نتایج حاصل از این پژوهش نشان از برابری کامل این کودکان با سایر کودکان جامعه بود. نتایج این مطالعه می‌تواند کمک خوبی برای افرادی باشد که به داشتن فرزندی از طریق این روش فکر کرده‌اند تا بتوانند از سلامت کودکی که در آینده خواهند داشت، اطمینال حاصل کنند.

نتایج یک هدف فرعی حاصل از این پژوهش مشخص کرد که نوع ساختار خانواده (زن و شوهر یا تک سرپرستی) ظاهرا تاثیری بر سلامتی و رفاه کودک ندارد. حتی با بررسی چند سوال که در پرسشنامه برای بررسی سلامت جسمی و روانی مادران مطرح شده بود، مشخص شد که مادرانی که با استفاده از این روش بار‌دار می‌شوند، از نظر سلامتی حتی می‌توانند بهتر از سایر مادران جامعه باشند.‌

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید