انتشار این مقاله


آرمان‌چهره

بینی دوشس کاترین (Duchess Catherine)، لب‌های پنه‌لوپه کروز (Penelope Cruz) و پلک‌های کایرا نایتلی (Keira Knightley)! این‌ها ممکن است بیشتر شبیه به یک ترکیب تصادفی سلبریتی-مآبانه (!) به نظر بیاید، اما آن‌طور که دکتر جولین ده سیلوا (Julian De Silva)، جراح پلاستیک صورت، می‌گوید آمار تقاضای بالایی از این لیست در دست دارد.    این پزشک […]

بینی دوشس کاترین (Duchess Catherine)، لب‌های پنه‌لوپه کروز (Penelope Cruz) و پلک‌های کایرا نایتلی (Keira Knightley)! این‌ها ممکن است بیشتر شبیه به یک ترکیب تصادفی سلبریتی-مآبانه (!) به نظر بیاید، اما آن‌طور که دکتر جولین ده سیلوا (Julian De Silva)، جراح پلاستیک صورت، می‌گوید آمار تقاضای بالایی از این لیست در دست دارد.

   این پزشک ساکن در لندن، طی یک دهۀ اخیر لیستی از بیشترین تقاضاهای عمل جراحی صورت تهیه کرده است که عمدتاً شامل: گونه‌های آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، چانۀ سلنا گومز (Selena Gomez) و پوست ریز ویترسپون (Reese Witherspoon) می‌باشد (ما دقیقاً نمی‌دانیم مردم چگونه می‌‌توانند پوست یک سلبریتی را تقاضا کنند، ولی انصافاً پوست ریز به شکل وحشتناکی سفید است!). وی به تازگی تمام این اجزای چهرۀ پرتقاضا را در یک چهرۀ واحد جمع کرده و آن را آرمان‌چهره (The Perfect Face) نامیده است.

آرمان‌چهره شباهت بسیار زیادی به چهره Nina Dobrev، بازیگر مجموعه خاطرات خون‌آشام دارد.
آرمان‌چهره شباهت بسیار زیادی به چهرۀ Nina Dobrev، بازیگر مجموعۀ “خاطرات خون‌آشام” دارد.

دکتر ده سیلوا در مصاحبه‌ای با The Mirror اذعان کرد:

شما به کرّات با بیماری برخورد می کنید که با عکس یک چهرۀ شناخته شده به مطب مراجعه کرده و می‌گوید:((می‌خواهم شبیه او باشم)). چالشی که در این‌جا برای من مطرح است بررسی اجزای صورت درخواستی، تطبیق آن با صورت بیمار و اعلام نظر خود در رابطه با نتیجۀ این عمل است. بعضی اوقات ما مجبور می‌شویم با ایجاد تغییراتی در برنامه آن را قابل‌اجرا‎‌تر بنماییم؛ چرا که همیشه خط قرمزی وجود دارد که فراتر از آن نمی‌توان آن چه را که طبیعت به شما داده است، تغییر داد و بهتر کرد.

نینا دوبرو، آرمان‌چهرۀ متحرک!
نینا دوبرو، آرمان‌چهرۀ متحرک!

   باید دانست که این “آرمان‌چهره” با تمامی استانداردهای زیبایی در ارتباط است و به هیچ عنوان یک تمثیل کلی برای زیبایی محسوب نمی‌شود؛ هستند افرادی که چهره مطلوبی دارند، اما این مطلوبیت در قاموس این قالب نمی گنجد. باید اعتراف کرد که بررسی آمار چهره‌های درخواستی از جانب مردم، واقعاً جالب است. ولی یک سوال در این‌جا مطرح می‌شود: آرمان‌چهرۀ آقایان چگونه خواهد بود؟!

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید