انتشار این مقاله


غذاهایی که با کاهش اشتها منجر به کاهش وزن می‌شوند

با گرایش بیشتر مردم به مکمل‌ها، آبمیوه‌ها یا ورزش‌های سنگین، به نظر می‌رسد همه به دنبال راه‌حل جادویی برای کاهش وزن می‌گردند.

با گرایش بیشتر مردم به مکمل‌ها، آبمیوه‌ها یا ورزش‌های سنگین، به نظر می‌رسد همه به دنبال راه‌حل جادویی برای کاهش وزن می‌گردند. اما گاهی کاهش وزن فقط با یک دستکاری کوچک در رژیم غذایی و خوردن غذاهایی که برای بدن شما کار می‌کنند نه در مقابل آن ممکن می‌شود. اگرچه این غذاها به تنهایی به لاغری شما کمکی نمی‌کنند ولی هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم همراه شوند می‌توانند آستانه گرسنگی شمارا بالا ببرند و کمک کنند تا بنوانید وزن اضافه‌ی خود را با تحمل بیشتر گرسنگی کم کنید.

ماست یونانی و ایسلندی


ماست یونانی یا ایسلندی به نظر غلیظ‌تر و کرمی‌تر می‌آیند اما این پروتئین اضافی است که به ما حس سیری می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که پروتئین بیشتر از کربوهیدرات‌ها و حتی چربی‌ها سیرکننده‌تر است پس می‌تواند نقش مهمی در کنترل اشتها و کمک به لاغری داشته باشد.
غذاهای دیگری که حاوی پروتئین هستند شامل پنیر، شیر، تخم مرغ، ماهی، کره‌ی بادام زمینی و … نیز می‌توانند کمک‌کننده باشند.

آووکادو


آووکادو شامل چربی‌های سالم برای قلب است که سریع هضم می‌شود و مارا سیر می‌کند. آووکادو شامل یک لیپید به اسم اولئیک اسید است که به خودی خود نقش مفیدی بر کاهش اشتها دارد. علاوه بر آووکادو روغن‌های دیگری نیز غنی از اولئیک اسید وجود دارند شامل زیتون و هسته‌ها و دانه‌های دیگر.

فلفل‌های قرمز تند


اضافه کردن فلفل تند قرمز به غذا میزان جذب کلی کربوهیدرات ها را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه مشاهده شد افرادی که در صبحانه فلفل قرمز مصرف کرده بودند هنگام وعده‌ی ناهار اشتهای کمتری داشتند. در یک مطالعه‌ی دیگر مشخص شد که خوردن فلفل قرمز جذب کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهد. علت آن نیز این چنین بیان می‌شود که مزه‌ی تند فلفل یک محرک برای سیستم گوارش و ایمنی است که در نهایت باعث کاهش اشتها می‌شود. اگر مصرف همیشگی فلفل برایتان دشوار است می‌توانید با اضافه کردن آن به غذاهایی که بیش از حد می‌خورید مثل پیتزا ، مرغ یا انواع ساندویچ ها شروع کنید.

جو


با این که سرشار از کربوهیدرات است اما یک اشتها کورکن طبیعی دیگر است چون جو دارای فیبرهای رژیمی منحصر به فرد زیادی است که به سیری کمک می‌کند. از جو در صبحانه و در سوپ های خود استفاده کنید.

سوپ


وقتی سوپ به عنوان پیش غذا مصرف می‌شود گرسنگی را کاهش می‌دهد احساس سیری ایجاد می‌کند و کالری کلی جذب شده را کاهش می‌دهد. نکته‌ی کلیدی راجع به این ویژگی سوپ بیشتر به خاطر حجم بالای آبی است که در سوپ موجود است.

سالاد سبزیجات


این مواد نیز مشابه سوپ‌ها با داشتن مقدار زیادی آب در ساختار خود هنگامی که قبل از وعده‌ی اصلی مصرف شوند باعث کاهش اشتها و افزایش حس سیری در بدن می‌شوند.

اسفناج


اسفناج داراری مقدار زیادی تیلاکوئید است. تیلاکوئیدها در خاصیت فتوسنتزی گیاهان نقش دارند اما تحقیقات نشان داده‌اند که این جزء در کم کردن اشتها نقش ایفا می‌کند. این جزء یک ارتباط با هورمون لپتین برقرار می‌کند که کار این هورمون نیز ایجاد حس سیری است.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید