انتشار این مقاله


دانشمندان از خورشیدگرفتگی بزرگ آمریکا چه‌چیزهایی یاد خواهند گرفت؟ (بروزرسانی ۸)

۳۰ام مرداد در آمریکا خورشیدگرفتگی کامل اتفاق خواهد افتاد. دانشمندان برای این رخداد لحظه‌شماری می‌کنند! اما چرا؟

کسوف بزرگ آمریکا در روز ۲۱ آگوست امسال فراتر از چیزی است که فقط عکس یادگاری از آن بگیریم. با گذر ماه از مقابل خورشید، دانشمندان کارهای مهمی انجام خواهند داد. ناوگانی از تلسکوپ‌ها، طیف‌سنج‌ها و قطبش‌دهنده‌ها رو به آسمان خواهند بود تا مستقیماً قسمت‌هایی از نزدیک‌ترین ستاره به زمین را ببیند که معمولاً قابل مشاهده نیست.

با این حال آیا واقعاً علم جدیدی می‌تواند عاید ما شود؟ از لحاظ تاریخی، خورشیدگرفتگی‌ها تنها راه برای نگاهی دقیق به قسمت‌هایی از این ستاره اند که در حالت عادی نمی‌توان دید. اما امروزه تلسکوپ‌های فضایی خورشید را در طول‌ موج‌های چندگانه‌ای پایش می‌کنند. چه چیز دیگری برای یادگیری مانده است؟


آنطور که می‌نماید نیست! هنوز چیزهای زیادی برای یاد گرفتن داریم؛ به همین منظور تا روز خورشیدگرفتگی که می‌شود ۳۰ مرداد، سعی می‌کنیم حداقل یک سؤال کلیدی که دانشمندان به دنیال جوابش هستند یا امیدوارند با تماشای این کسوف به پاسخش نزدیک شوند، با شما به اشتراک بگذاریم. سعی می‌کنیم گزارشی هم از خورشیدگرفتگی کامل آمریکا داشته باشیم.

تا آن روز هر روز این صفحه را چک کنید تا زوایای جدید را که خورشیدگرفتگی برای ما مشخص می‌کند برای‌تان به نمایش بگذاریم. شمارش معکوس هم‌اکنون شروع شده است!

۱۰ سؤال ما از خورشیدگرفتگی


 چرا خورشیدگرفتگی امسال اینقدر برای دانشمندان مهم است؟

 گیاهان و جانوران در طول خورشیدگرفتگی چه کار می‌کنند؟

 در طول خورشیدگرفتگی چه اتفاقی در اتمسفر زمین روی می‌دهد؟ در طول این خورشیدگرفتگی چه‌چیزهایی می‌توانیم درباره‌ی سطح عطارد کشف کنیم؟ 
 آیا خورشیدگرفتگی می‌تواند نسبیت عام انیشتین را برای ما اثبات نماید؟  خورشیدگرفتگی چه‌چیزی راجع به میدان مغناطیسی تاج خورشید به ما می‌گوید؟
 چرا ساختارهای حلقه‌مانند در سطح خورشید چنین منظم شکل می‌گیرند؟  منشأ بادهای خورشیدی از کجاست؟

تاج خورشید در طول فعالیت‌های بالا و پائین خورشیدی به چه صورتی تغییر می‌کند؟ چرا تاج خورشید اینقدر داغ است؟
علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید