انتشار این مقاله


پنج عادت بد که سلامت چشمان شما را به خطر می‌اندازد

همه ما از حیاتی بودن عضوی بنام چشم اگاهی داریم؛ولی اغلب سلامتی ان را نادیده میگیریم.انجام کارهایی که نه چندان مضر به نظر می‌آیند،باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود. با دانستن چند نکته ساده از انها محافظت کنید. ۱.نداشتن خواب کافی آیا میدانستید که چشمان شما حداقل پنج ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد؟ کمبود […]

همه ما از حیاتی بودن عضوی بنام چشم اگاهی داریم؛ولی اغلب سلامتی ان را نادیده میگیریم.انجام کارهایی که نه چندان مضر به نظر می‌آیند،باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود. با دانستن چند نکته ساده از انها محافظت کنید.

ThinkstockPhotos-484846168

۱.نداشتن خواب کافی

آیا میدانستید که چشمان شما حداقل پنج ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد؟ کمبود خواب باعث مشکلات چشمی از جمله سوزش و قرمزی می‌شود. خواب کافی به اندازه مواد غذایی و ورزش برای بدن ضروری است.

۲.عدم استفاده از عینک افتابی مناسب

اکثر مردم ازین موضوع اطلاع ندارند که اشعه ماورای بنفش علاوه بر اثار زیانبار برپوست، تاثیر فوق العاده ای بر روی چشم دارد و باعث اب مروارید می شود.ازعینک هایی استفاده کنید که لایه محافظتی در برابر اشعه ماورای بنفش داشته باشند.عینک های اینه ای و شیب دار و پولاریزه بیشترین حفاظت را دارند.چون چشم در نور زیاد از خودش محافظت می‌کند، سایر عینک های غیر استاندارد باعث ورود بیشتر نور به داخل چشم شده و آسیب‌های وارده را چند برابر می‌کنند.

۳.خشونت با چشمان!

خاراندن چشم‌ها باعث ایجاد خراش‌های ریز میشود که خود موجب قرمزی و در مواقع شدید خون‌ریزی مویرگ‌های ریز چشم می‌گردد. به هنگام حساسیت‌های فصلی که چشم‌ها خارش و سوزش دارند با دستان کثیف یا ناخن‌های بلند چشمان‌تان را با شدت نخارانید. برای رفع خارش می‌توانید از قطره‌های شستشوی چشم استفاده کنید یا چشمان‌تان را با آب سرد بشویید.

۴.سیگار، دشمن همیشگی

با اینکه ترک سیگار برای بعضی ها دشوار است اما چشمان‌تان بخاطر ترک آن از شما قدردان خواهند بود! سیگار علاوه بر ایجاد مشکلات قلبی و تنفسی و انواع سرطان‌ها باعث خشکی چشم، آب مروارید، کوری تدریجی، ایجاد لکه‌های سیاه در چشم و نهایتا از بین رفتن قدرت بینایی فرد می‌شود.

۵.تنبلی چشم!

خیره شدن به صفحه موبایل و لپ تاپ و حتی کتاب به مدت طولانی، چشم هارا خسته می‌کند. هر دو ساعت یک‌بار به آن‌ها نرمش دهید! با این روش که انگشت اشاره خود را روی بینی و در مرکز چشمانتان قرار دهید، سپس به آرامی انگشت خود را دور و نزدیک کنید. اینکار به اندازه دو ساعت خواب باعث رفع خستگی چشمان می‌شود.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید