انتشار این مقاله


۵ دلیل برای خوردن تخم‌ مرغ

آیا می‌دانستید که تخم مرغ یکی از غذاهای عالی طبیعی می‌باشد و حتی ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند؟

آیا می‌دانستید که تخم مرغ یکی از غذاهای عالی طبیعی می‌باشد؟ نه تنها غنی از مواد مغذی هستند، بلکه خوشمزه، ارزان و همه کاره نیز هستند و حتی ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کنند.

در اینجا پنج دلیل برای اینکه تخم مرغ را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، آورده می‌شود:

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است

اگر شما به دنبال یک نیروگاه تغذیه هستید، یک تخم مرغ را بشکنید. یک تخم مرغ بزرگ دارای ۷۰ کالری و مقدار متنوعی از ۱۳ ماده مغذی ضروری را شامل می‌شود، از جمله ویتامینD، آهن، روی، لوسیون، زاکسنتین و کولین. تخم مرغ همچنین حاوی شش گرم پروتئین با کیفیت بالا در هر تخم مرغ بزرگ، به علاوه آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد.

تخم مرغ مقرون به صرفه و همه کاره هستند

تخم مرغ فقط با ۲۰ سنت در هر وعده ارزان‌ترین منبع پروتئین با کیفیت است. تخم مرغ همچنین یکی از انواع غذاهای متنوع طبیعی می‌باشد. از تخم مرغ کاملا پخته شده، نیمرو و آب‌پز تا کیک‌ها، سوفل‌ها، املت و meringue ( نوعی کیک)، هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد. شما می‌توانید از تخم مرغ در آشپزی و پخت و پز روزانه استفاده کنید. یکی از راه‌های مورد علاقه من برای لذت بردن از تخم مرغ، این است که تخم مرغ پخته شده را در فنجان بیکن امتحان کنید.

تخم مرغ می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی هوشمند باشد

شاید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود محدود کرده باشید زیرا گزارش‌ها حاکی از این است که کلسترول در تخم مرغ باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. با این حال، بیش از ۴۰ سال تحقیق نشان داده است که اکثر مردم می‌توانند از تخم مرغ لذت ببرند بدون اینکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که چربی‌های اشباع ممکن است به افزایش کلسترول فرد نسبت به کلسترول در رژیم غذایی بیشتر کمک کنند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل اخیر نشان داد که خوردن یک تخم مرغ در روز خطر ابتلا به سکته را ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

تخم مرغ ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

پروتئین با کیفیت بالا در تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند تا به مدت بیشتری احساس سیری کنید که می‌تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه گرسنگی را کاهش می‌دهد و مصرف کالری را در ناهار و در طول روز می‌کاهد. در یک تخم مرغ در برابر یک چالش بزرگ، افراد در رژیمی که صبحانه حاوی تخم مرغ را در برابر صبحانه‌ای با کالری مشابه مصرف کردند، ۶۵٪ وزن و چربی شکمی بیشتری را نسبت به کسانی که صبحانه بیگل (نان شیرینی حلقوی ) خورده بودند، از دست دادند.

تخم مرغ به بازسازی عضلات پس از ورزش کمک می‌کند

خوردن غذاهای غنی از پروتئین مثل تخم مرغ بعد از تمرین و بدنسازی می‌تواند با بهبود اسیدهای آمینه ضروری برای ترمیم و ایجاد توده عضلانی، باعث بهبودی و تقویت عضلات شود. برای حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذا و به ویژه پس از ورزش برنامه‌ریزی کنید، تا پروتئین‌ها را تشویق به سنتز بافت‌های عضلانی بکنید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *