انتشار این مقاله


کشف بیومارکرهای جدید سرطان پروستات می‌تواند دقت درمان آن را بهبود بخشد

دلیل جدید مقامت بدن در مقابل درمان سرطان پروستات توسط محققان کشف شده است.

خلاصه: دلیل جدید مقامت بدن در مقابل درمان سرطان پروستات توسط محققان کشف شده است. کشفیات آن ها همچنین راه های پیشرفت درمان سرطان پروستات را بیان می کند.

محققان Mayoclinic دلیل جدید مقاومت در درمان سرطان پروستات را تشخیص داده‌اند. کشفیات آن‌ها همچنین درمان طبیعی راه های پیشرفت درمان سرطان پروستات را پیشنهاد می کنند.

در نشریات، نویسنده نقش جهش های درون ژن های SPOP را در افزایش مقاومت در یک دوره دارویی را توضیح می دهد. جهش های SPOP اغلب تغییرات ژنتیکی هستند که در سرطان های ابتدایی پروستات دیده می شوند. این جهش ها نقشی اصلی در بهبود مقاومت به داروها بازی می کنند که مهار کننده های BET نامیده می شوند.

BET، برومودومین و دومین‌های اضافی انتهایی، مهار کننده های دارویی هستند که از انجام وظیفه پروتئین های BET جلوگیری می کنند. این پروتئین ها به روند رشد سلول های سرطانی غیر نرمال کمک می کنند. به عنوان درمان، مهارکننده های BET امیدوارکننده هستند اما مقاومت دارویی علیه بیماری اکنون در حال پیشرفت هستند. Haojie Huang، نویسنده ارشد و Phd و بیولوژیست مولکولی در مرکز Mayoclinic می گوید که در میان سرطان ها، مرکز اصلی سرطان پروستات در ایالات متحده به صورت زودرس تشخیص داده می شود. با این حال بنا به گفته مجمع بیماری‌های سرطانی آمریکا، سومین عامل اصلی مرگ به سبب سرطان در مردان آمریکایی است. به این دلیل، Dr.Huang می گوید:

درمان در جهت بهبود سرطان پروستات یکی از اهداف مهم بهداشت عمومی است.

در نشریات، نویسندگانِ گزارشِ جهش های SPOP، پروتئین های BET را مانع فعالیت مهارکننده های BET می دانند. با این حال، جهش ها سلول های سرطانی و تهاجم و بقای آن ها را همچنان ترویج می‌دهند .

این یافته ها، پیامد های مهمی برای درمان سرطان پروستات دارند برای اینکه حالا جهش SPOP یا اصطلاح بالا رفتن پروتئین BET می تواند به عنوان بیومارکرها براى بهبود نتيجه  در درمان جهت دار مهاركننده هاى BET با جهش SPOP و يا پروتئين BET بيش از حد استفاده شود. Dr.Huang مى گويد:

بنابراين جهش ها در ژن SPOP مى تواند براى هدايت مديريت دارو هاى ضد سرطان در پروتئين ها در سرطان پروستات به كار برده شود: نشريه Nature Medicine چهار اكتشاف بزرگ را ارائه مى دهد:

  • پروتئين هاى (BRD4, BRD3, BRD2) كه جزو BET هستند جايگاه واقعى تنزل  SPOP هستند.
  • جهش هاى SPOP سبب افزايش پروتئين هاى BET در نمونه بيماران سرطان پروستات مى شوند.
  • اصطلاح جهش هاى SPOP مقاومت مهاركننده‌هاى BET و مسير فعاليت هاى AKT-mTOR C1 كه ترويج رشد و بقاى سلول هاى سرطانى هستند.
  • همكارى مهاركننده هاى AKT بر مقاومت مهاركننده BET در جهش يافته SPOP سرطان پروستات غلبه مى كند.
کیمیا مظهری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید