انتشار این مقاله


رفتارهای عاشقانه و محبت‌آمیز؛ مشهورترین رفتارهای جنسی

بر خلاف برخی از کلیشه‌ها، جذاب‌ترین رفتارهای جنسی، حتی برای مردان، رفتارهای عاشقانه و بامحبت است.

محققان مطالعۀ جدیدی را درباره‌ی رفتارهای جنسی در آمریکا منتشر کردند که باعث به رسمیت شناخته شدن طیف گسترده‌ای از رفتارهای جنسی که قبلا در جمعیت عمومی بررسی نشده بودند، شده است.

در این مقاله که در PLOS One منتشر شده است، نمونه‌ای از آمریکایی‌ها دربارۀ بیش از ۳۰ رفتار جنسی که تجربه کرده‌اند مورد سوال قرار گرفتند. علاوه بر این، محققان سطح تقاضای تقریبا ۵۰ رفتار جنسی را مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که در بیش از ۲۰۰۰ مرد و زن که این نظرسنجی را تکمیل کرده‌اند، بسیاری از افراد درگیر انواع مختلفی از رفتارها بوده‌اند و برخی نیز نسبتا شایع هستند.

بر خلاف برخی از کلیشه‌ها، جذاب‌ترین رفتارهای جنسی، حتی برای مردان، رفتارهای عاشقانه و بامحبت است. این رفتارها شامل بوسیدن و نوازش و کلام عاشقانه در طول رابطۀ جنسی، آماده سازی فضا برای رابطۀ جنسی و احساسات عاشقانه و… می‌شود.


مقاله مرتبط: علم در پس روابط جنسی پرشور و هیجان


محققان همچنین خاطر نشان ساختند که اگرچه بسیاری از مردان و زنان از طیف وسیعی از رفتارهای جنسی را جذاب می‌دانستند و شاید در گذشته‌های دور آن را تجربه کردند اما تعداد کمی از آن‌ها در چند ماه یا چند سال گذشته درگیر آن‌ها بوده‌اند.

این داده‌ها فرصت‌هایی را برای زوج‌ها برای صحبت بیشتر در مورد میل جنسی و علائق خود فراهم می‌سازد. آن‌ها می‌توانند با کمک هم راه‌های جدیدی برای عشق ورزیدن و یا رابطه جنسی پیدا کنند و رضایت جنسی و شادکامی را افزایش دهند.


مقاله مرتبط: حقایق و شایعات رابطه جنسی


اکنون مربیان جنسی، پزشکان و همچنین جمعیت عمومی درک بهتری از شیوع و تنوع رفتارهای جنسی بزرگسالان ایالات متحده دارند.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید