انتشار این مقاله


قسمت چهارم ماجراجویی؛ پزشکان جهنّمی! (۲)

در این قسمت از ماجراجویی‌ها به ادامه رونمایی خود از پزشکانی خواهیم پرداخت که بیش از جان دادن، جان ستانده‌اند!


این چهارمین قسمت از سری ماجراجویی‌های دکتر مجازی است.


در قسمت قبل “قسمت سوّم ماجراجویی؛ پزشکان جهنّمی ! (۱)” به بررسی پنج پزشک انتهای لیست خود پرداختیم و در این مقاله سعی بر آن داریم که لیست پزشکان جهنّمی را با پیوستن ۵ پزشک جهنّمی دیگر، تکمیل کنیم، ۵ پزشکِ ابتدای لیست! با سری ماجراجویی‌های دکتر مجازی همراه باشید…

پزشکان جهنّمی در قسمت قبل!

پزشک جهنّمی ؛ ۵

John Bodkin Adams
۱۸۹۹-۱۹۸۳

جان بودکی آدامز، پزشک عمومی‌ای بود که زندگی لبریز از قتل و فساد داشت! گفته شده که بیش از ۱۶۰ مرگ مشکوک در میانه‌ی سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۶ برای بیماران او اتفاق افتاده است! علاوه بر این مرگ‌ها، حدود ۱۳۲ نفر دیگر از بیماران او مشکل ذهنی پیدا کرده و تمام عقل و حواس خود را به شکل عجیبی از دست دادند! البته مشخص شده که شرایط بسیاری از بیماران مورد آخر، نوشته‌های آدامز بوده و در واقعیت روی نداده است. آدامز بیشتر از داروهایی چون ضد درد‌ها و‌… برای بیماران استفاده می‌کرد که در بیشتر اوقات به مرگ بیمار ختم می‌شد! سر انجام  افرادی به او مشکوک شده و او روانه دادگاه شد، این درست زمانی بود که متوجه شدند بسیاری از بیماران آدامز، پس از گذشت مدت کوتاهی از تحت درمان قرار گرفتن توسط او، می‌میرند! او همچنین برای توشتن رضایت‌نامه‌های جعلی برای بیماران خود محکوم شد. این موضوع در حالی است که در برخی منابع از کار‌های او با این عنوان یاد می‌شود: “زمانی‌که یک پزشک از آرام‌‍بخش به امید تسکین بیمار، استفاده می‌کند غفل از این‌ که از عمر بیمار می‌کاهد!”

پزشک جهنّمی ؛ ۴

Harold Shipman
۱۹۴۶-۲۰۰۴

هارولد شیپمن، تنها پزشک انگلیسی است که در طول تاریخ به عنوان قاتل بیمارانش شناخته شده است. بسیاری از افراد او را جنجالی‌ترین و پرکار‌ترین قاتل سریالی در طول تاریخ می‌دانند! او به جرم قتل ۲۱۸ انسان بی‌گناه محکوم شد، درحالی که شمار درست قربانیان او اختمالاً بیش از دو برابر این تعداد است! چرا که بسیاری از قربانیان شناسایی نشده بودند. در سال ۱۹۷۴، او پزشکی عمومی‌ای در غرب یورک‌شایر بود، که در همان سال اول کارش مشخص شد که شروع به خلافکاری کرده است، زمانی که متوجه شدند وی برای استفاده شخصی خود، نسخه تجویزی داروی پتادین را جعل کرده است! این مورد چیزی نبود که او را از کار برکنار کند و او به طبابت خود ادامه می‌داد. بسیاری از بیماران او در طول دوره‌ی طبابتش مردند، بیمارانی که در بیشتر موارد در جایی از کار نقطه اشتراک داشنتند! همه‌ی آن‌ها تحت درمان با تزریق دوز بالا و غیر‌معقولی از میامورفین قرارگرفته بودند! بسیاری در آن دوران از این موضوع که روز به روز آمار مرگ میر بیماران شیپمن در حال رشد بود، نگران بودند و موارد را پیگیری می‌کردند. او هم چنین برای جعل مدارک و رضایت نامه برای بیمارانش، محکوم شد. برای ۱۵ فقره قتل در سال ۲۰۰۰ به اثبات رسیدند، به زندان محکوم شد و چهار سال بعد یعنی ۲۰۰۴، خود را در سلولش حلق اویز کرد و از دنیا رفت!

تعدادی از قربانیان شیپمن!

پزشک جهنمی؛ ۳

Michael Swango
۱۹۵۴ – 

اگر این میشل سوانگو، قانوناً برای ارتکاب به سه فقره قتل متهم شده است، اما بسیاری اعتقاد دارند که این تعداد در مواردی حدود ۳۰ تَن، و در مواردی دیگر حتی تا ۶۰ نفر هم می‌رسد! این قضیه درست زمانی شروع شد که سوانگو به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلینویز گشت، جایی که مشخص شد که این دوست ما! علاقه وافری به مرگ بیماران نشان می‌دهد! پس از فارغ‌الحصیلی، او بجای این‌ که اخراج شود، در دانشگاه اوهایو، برای گذارندن دوره‌ی دستیاری پذیرفته شد! در جایی که او کار می‌کرد پرستاران متوجه شده بودند که بیمارانی که حالشان خوب بوده به یک‌باره و بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای از دنیا می روند! پس از مدتی اتفاقی یکی از پرستاران، سوانگو را درحالی که داشت چیزی را به درون سرم یکی از بیمارانش تزریق می‌کرد مشاهده نمود، بیماری که پس از مدتی به شدت دچار وخامت اوضاع شد! زمانی که او از دانشگاه اوهایو اخراج شد و از ادامه تحصیل در این دانشگاه بازماند،به دانشگاه مبدا خود، یعنی ایلینویز بازگشت و به عنوان یک E.M.T( تکنسین پزشکی اورژانس)، مشقول به کار شد. جایی که او در ان پس از گذشت مدتی دست به مسموم کردن کادر درمانیش کرد! سر انجام او بخاطر خرابکاری و تلاش برای مسموم ساختن کادر و بیماران، با آرسنیک و سایر سموم کشنده، دستگیر شد. پس از شناسایی و گزارش قتل‌های بیشتر، او به زندان محوم شد و به سه فقره از این قتل‌ها اعتراف کرد. او هنوز زنده است و در زندان فوق پیچده‌ی ADX فلورانس، آب خُنک می‌خورد!

میشل سوانگو، در سال ۲۰۱۵

پزشک جهنمی؛ ۲

Shiro Ishii
۱۸۹۲-۱۹۵۹

شیریو ایشی، یک پزشک و میکروبیولوژیست ژاپنی بود که معاونت فرماندهی واحد ۷۳۱ ارتش، که واحد بیولوژیکی میدان جنگ محسوب می‌شد، را در دومین جنگ سینوی ژاپنی‌ها برعهده داشت. علاوه بر این که او به عنوان فردی خودخواه و خودمحور شناخته می‌شود، او در دانشگاه یک نابغه بود و به سرعت پس از  فارغ‌التحصیلی در اولین بیمارستان ارتش در توکیو، مشغول به کار شد. کسانی که که با او همراهی داشتند از نبوغ او سخن می‌گفتند و این روند ادامه داشت تا زمانی که وی از دانشکده‌ی پزشکی امپریال کیوتو، به درجه پزشکی نایل آمد و به عنوان پزشک مشغول به کار شد. او کار خود را با آزمودن میکروب‌ها و مواد بیماری‌زا آغاز کرد، جایی که او این موارد را در پمب‌ها و سلاح‌ها بکار بست! او سلاح‌های میکروبی را برای اولین بار بر روی چینی‌ها آزمود، همزمان از این سلاح‌ها در میادین جنگی هم استفاده کرد و در هر مورد این خود او بود که به نحوی حرف اول را در آزمون‌های میکروبی خویش میزد. بر این اساس گفته شده که در اثر آزمایشات میکروبی این پزشک جهنمی! ده‌ها هزار انسان بی‌گناه به کام مرگ رفتند. مرگ‌هایی که در اثر ابتلا و شیوع بیماری‌هایی چون سیاه سرفه، طاعون، وبا و سایر بیماری های مرگبار روی دادند؛ همان بیماری‌هایی که در میان بمب‌ها و سلاح‌های میکروبی شیریو ایشی جا خوش کرده بودند!

زنده‌شکافی و بررسی کارکرد‌های بدن اُسرا، درحالی که فرد، ذره ذره می‌میرد!

کار‌های خبیثانه‌ی این پزشک به همین جا ختم نمی‌شوند چرا که او آزمایشات دیگری را نیز به دست خو دصورت داد، آزمایشات و آزمون‌هایی از جمله: زنده شکافی اُسرا، سقط اجباری جنین، القای سکته‌ی قلبی و مغزی! و … بگذریم! تا این جا کافیست…

پزشک جهنمی؛ ۱

Josef Mengele
۱۹۱۱-۱۹۷۹

جوزف مانجل، در عین حال که افسر ارتش نازی آلمان (اس اس) بود، پزشک هم بود. این فرد شناخته‌شده‌ترین پزشکِ لیست ماست، کسی که به “فرشته مرگ” یا “شیطان زیبا” شهرت داشت! مانجل، پزشکی بود که ریاست بخش عمده‌ی درمان و امور پزشکی ناحیه‌ را تحت سلطه خود داشت و او بود که تعیین می‌کرد که کدام یک از اسرا برای کار اجباری مناسب است یا نه! یا این که کدام یک بهتر است کشته شود و بدرد نگه‌داشتن نمی‌خورد! علاوه بر این که او به عنوان کسی که سرنوشت میلیون‌ها انسان را برایشان رقم زده است، او بخاطر آزمایش‌هایی که بر روی انسان‌ها انجام داده، نیز شناخته می‌شود. در آشوویتس، مانجل بیش از اندازه به یاد‌گیری هرچه بیشتر در مورد وراثت و صفات جنسی علاقه نشان می‌داد و بر دوقلوهای همسان آزمایش‌های بسیاری را انجام داد. بر اساس اسناد به دست آمده بیش از ۱۰ جفت از این دوقلو‌ها را مورد آزمون قرار داده است، اما چه آزمون‌هایی!؟ او اعضای بدن قربانیان خود را، که همان دوقلوهای همسان بودند، قطعه‌قطعه کرده و با هم مقایسه می‌کرد، هم‌چنین در یکی از این موارد دوقلو هایی را با اتصال وریدی به یکدیگر دوخت! برای این که فقط دوقلو‌هایی به هم چسبیده تولید کند! در کنار این فجایع، او آزمون‌هایی را نیر برای تغییر رنگ چشم انجام داد که در آن‌ها با تزریق مواد رنگی به درون عنبیه فرد، ده‌ها نفر از اسرا کور شده و بینایی خود را ازدست دادند! تا همین جا برای شناختن این پزشک کافیست، و ما از ده ها ازمون دهشتناک دیگر این شیطان زیبا! می‌گذریم!

جوزف مانجل به معنای واقعی کلمه، جهمنّی‌ترین پزشک جهان لقب گرفته است!

ماجراجویی این هفته همین جا تمام می‌شود ولی هفته اینده با داستانی کاملاً متفاوت و مرموز باز خواهیم گشت و با هم سفری خواهیم داشت به بلند‌ترین قله هیمالیا! اورست…! اما داستان مرموز ما چیست؟ بگذارید در قسمت بعد برایتان روایت کنیم، با دکتر مجازی همراه باشید!

می‌توانید در پایین این صفحه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

حسین مصطفی‌نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید