انتشار این مقاله


آنولوپلاستی

آنولوپلاستی پروسه‌ای درجهت محکم‌سازی و تقویت حلقه‌ی اطراف دریچه‌های قلبی است.

 

آنولوپلاستی (Annuloplasty) پروسه‌ای درجهت محکم‌سازی و تقویت حلقه‌ی اطراف دریچه‌های قلبی است. این فرآیند درمانی ممکن است همراه با دیگر پروسه‌ها برای ترمیم یکی از دریچه‌های قلبی انجام گیرد.

آنولوپلاستی

در آنولوپلاستی، جراح حلقه‌ی اطراف دریچه‌ی قلبی را محکم و تقویت می‌کند.

موارد استفاده

در برخی موارد حلقه‌ی اطراف دریچه‌های قلبی تحت عنوان آنولوس، گشاد شده و از شکل عادی خود خارج می‌شود. این امر معمولاً در اثر بزرگ‌شدگی قلب یا نشت خون از بطن به دهلیز از طریق دریچه اتفاق می‌افتد. گشادشدگی حلقه می‌تواند موجب اختلال در باز و بسته شدن لت‌های دریچه و نشت خون از بطن به دهلیز گردد. در برخی افراد این حالت در اثر تجمع کلسیم بر روی حلقه نیز ایجاد می‌شود. برای ترمیم این بافت‌ها، آنولوپلاستی یا دیگر پروسه‌های ترمیم دریچه انجام می‌گیرد. هدف از آنولوپلاستی بازیابی شکل طبیعی، تقویت و محکم کردن آنولوس (حلقه‌ی اطراف دریچه‌ی قلبی) است.

آنولوپلاستی

در آنولوپلاستی، جراح حلقه‌ی اطراف دریچه را محکم کرده یا جایگزینی برای آن قرار می‌دهد. در نتیجه، لت‌های دریچه به‌خوبی کنار هم قرار گرفته و دریچه بسته می‌شود. این پروسه‌ی درمانی همراه با دیگر پروسه‌های ترمیم دریچه نیز قابل انجام است.

انتظارات

برای انجام این پروسه، پزشکان ابتدا اندازه‌ی حلقه را تعیین می‌کنند. سپس اطراف حلقه‌ی موجود، حلقه‌ای محکم یا انعطاف‌پذیر تعبیه می‌کنند. آنولوپلاستی ممکن است به‌تنهایی یا همراه با دیگر تکنیک‌های ترمیم دریچه صورت گیرد. این پروسه حین جراحی باز قلب یا جراحی کم‌تهاجمی قلب که برش‌های کوچک‌تری را شامل می‌شود، قابل انجام است. پزشکان هم‌چنان به دنبال روش‌های کم‌تهاجم‌تری برای این پروسه و دیگر پروسه‌های مرتبط با دریچه‌های قلبی هستند که در آن‌ها از لوله‌های نازک و درازی تحت عنوان کاتتر استفاده می‌شود.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید