انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۲)؟ زمانی‌که گرسنه‌اید، غذا بخورید

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ و یا می‌خواهید بدانید که چگونه لاغر شویم؟ پاسخ‌تان بله است؟ جای درستی آمده‌اید.

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که رژیم برای لاغری چگونه است؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

حقیقت غم انگیز که در مورد این موضوع است؛ راه‌حل‌های مرسوم کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، است. این روش در بلندمدت به درد نمی‌خورد. محاسبه کالری، ساعت ها تمرین در روز و تلاش برای نادیده گرفتن گرسنگی؟ همین عوامل وقت و اراده ارزشمند شما را از بین می‌برد. این کاهش وزن برای خیلی‌ها دردناک است. در نهایت تقریبا همه افراد از کاهش وزن ناامید می‌شوند. به همین دلیل ما یک اپیدمی چاقی داریم.

براساس تحقیقات تازه وزن براساس تغییرات هورمونی تنظیم می‌شود. باید بگوییم که راه‌های بهتری نیز است که درنهایت باعث کاهش هورمون ذخیره کننده چربی که انسولین نام دارد، می‌شوند.

در ادامه گام‌ به‌گام با شما همراه خواهیم بود تا چیزهایی را که گفتیم مرحله به مرحله انجام دهیم.

رژیم برای لاغری


وقتی احساس گرسنگی کردید، غذا بخورید


گرسنه نشوید. بزرگ‌ترین مشکلی که در مورد شروع رژیم کم کربوهیدرات که در پست اول گفتیم؛ کاهش دریافت کربوهیدرات به دلیل ترس از افزایش چربی بدن است. لازم به ذکر است که چربی و کربوهیدرات دو منبع اصلی انرژی در بدن هستند. برای تامین انرژی بدن حداقل یکی از این دو باید باشد.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ رژیم غذایی کم کربوهیدرات انتخاب کنید


عدم استفاده از کربوهیدرات و چربی می‌تواند منجر به گرسنگی، خستگی و هوس بیشتر برای خوردن ‌شود. به همین دلیل دیر یا زود افراد قادر به ادامه رژیم نبوده و ناامید می‌شوند. راه حلی که برای این موضوع پیشنهاد می‌شود این است که تا حدی که احساس رضایت دارید، از چربی‌های طبیعی استفاده کنید.

  • کره
  • خامه پرچرب
  • روغن زیتون
  • گوشت دارای چربی
  • ماهی چرب
  • گوشت نمک زده
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل و …

چند راهکار برای حل این مشکل

همیشه به اندازه کافی بخورید: بنابراین احساس سیری خواهید کرد. این موضوع مخصوصا در زمان شروع فرآیند کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. انجام این کار مخصوصا در کنار رژیم کم کربوهیدرات به این معنی است که چربی‌ای که می‌خورید به عنوان سوخت در بدن‌تان سورانده خواهد‌ شد. از این رو سطح هورمون ذخیره کننده چربی (انسولین) در بدن کاهش خواهد یافت و بدن نیز به نوعی تبدیل به ماشین چربی‌سوزی خواهد شد. در نتیجه همه این عوامل بدون احساس گرسنگی، اضافه وزن نیز از بدن حذف خواهد شد.

آیا هنوز از چربی اشباع می‌ترسید؟ دیگر دلیلی برای ترس از چربی اشباع شده وجود ندارد. زیرا این ترس براساس نظریه‌های منسوخ شده‌ای است که به وسیله علم مدرن ثابت نشده‌اند. کره یک غذای خوب است.

با این حال، اگر شما باز هم ترجیح می‌دهید، بیشتر از چربی های غیر اشباع (مثل روغن زیتون، آووکادو، ماهی چرب) استفاده کنید. می‌توانیم این نوع رژیم را، یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مدیترانه‌ای نامید که برای بدن نیز بسیار مفید است.


مقاله مرتبط: چربی در تغذیه‌ی انسان


خوردن در زمان گرسنگی چیز دیگری را نیز اعمال می‌کند: اگر گرسنه نباشید، احتمالاً نیازی هم به خوردن غذا ندارید. وقتی رژیم غذایی خود را به رژیم کم کربوهیدرات تغییر داده‌اید، دوباره می‌توانید به احساسات گرسنگی و سیری خود اعتماد کنید. احساس آزادی به شما اجازه می‌دهید تا هر چند بار که در طول می‌خواهید، غذا بخورید.

نتیجه نهایی: برخی افراد سه بار در روز غذا می‌خورند و گاهاً بین آن‌ها به اسنک و تنقلات هم رو می‌آورند (به یاد داشته باشید که مصرف متناوب تنقلات به معنای اضافه کردن چربی به وعده‌ی غذایی و افزایش سیری می‌باشد). بعضی‌ها هم در طول روز فقط یک یا دو بار غذا می‎خورند، آن هم بدون اسنک. هر طور که راحتید! فقط زمانی غذا بخورید که گرسنه‌ اید.

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *