انتشار این مقاله


پنج راه ساده برای پربارتر کردن ویزیت پزشک بعدیتان!

با این راهکارهای ساده از استرس مراجعه به پزشک بکاهید و از وقت ویزیتتان حداکثر استفاده را بکنید!

دکتر رفتن علاوه بر اینکه استرس زاست می تواند بسیار ناخوشایند باشد.پزشکان  تمایل دارند مطبشان شلوغ باشد و اغلب وقت ویزیت زیادی برای مراجعین رزرو میکنند.

برقراری رابطه خوب با پزشک بسیار مهم است اما می تواند برای بسیاری از مردم سخت باشد. بنظر می رسد کار و بار پزشکان رفته رفته بیشتر رونق میگیرد و سرشان شلوغ تر میشود. این به این معنیست که پزشکان و کسانی که برای آنها کار میکنند کمتر در دسترس اند و به علت مشغله زیاد حوصله کمک به افراد مراجعه کننده و پاسخگویی به آنها را ندارند!

با اینحال راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها بتوانید با پزشکتان بهتر ارتباط برقرار کنید و ازوقت ویزیت پزشکتان حداکثر استفاده را بکنید.


مقاله مرتبط: سه سؤال مهم که باید از پزشکتان بپرسید


۱. مطالبی را که می خواهید با پزشک در میان بگذارید تمرین کنید.

شاید اینکار بنظرتان غیرضروری برسد. اما مرور مطالبی که میخواهید به پزشکتان بگویید، به شما کمک میکند که بهتر با پزشکتان ارتباط برقرار کنید. می توانید این کار را در راه مطب یا در خانه برای همسر،دوست یا حتی با صدای بلند برای خودتان انجام دهید.
پزشکان اغلب زمان زیادی برای گوش کردن به سخنان شما ندارند، با انجام این راهکار میتوانید مطمئن شوید که موضوعات مهمی را که میخواهید با پزشکتان در میان بگذارید، در کمترین زمان منتقل میکنید.

۲. به مقدار لازم تحقیق انجام دهید.

بهتر است راجب موضوعی که میخواهید با پزشکتان مشورت کنید کمی تحقیق کنید . البته نه آنقدر که هنگام ویزیت پزشکتان خیال کند فکر میکنید بیشتر از پزشکتان راجب موضوع اطلاعات دارید!

۳. علائم بیماریتان را بنویسید و به پزشکتان نشان دهید!

اگر فکر میکنید در تایم ویزیتتان نمیتوانید همه مطالب را با پزشکتان در میان بگذارید و زمان بیشتری احتیاج دارید، در این صورت از منشی بخواهید دو تایم ویزیت برایتان رزرو کند.

۴. دو نوبت ویزیت رزرو کنید

اگر فکر میکنید در تایم ویزیتتان نمیتوانید همه مطالب را با پزشکتان در میان بگذارید و زمان بیشتری احتیاج دارید، در این صورت از منشی بخواهید دو تایم ویزیت برایتان رزرو کند.

۵. با همراه مناسب به مطب بروید

اگر برای موردی روتین-مانند چک آپ سالانه یا سرماخوردگی- به پزشک مراجعه میکنید، احتمالا خودتان از پس کار بربیایید.
اما اگر مشکلتان جدی‌تر است، بهتر است در مطب پزشک یک نفر همراهِ باهوش و مطمئن با خود داشته باشید که در پرسیدن سوالات و به خاطر سپردن جواب‌ها به شما کمک کند.

اگراین کار برایتان مقدور نبود می توانید صدای پزشکتان را ضبط کنید.
معمولا پزشکان سریع صحبت میکنند و اصطلاحات پزشکی زیادی را هنگام ویزیت استفاده می‌کنند. اگر بعدا  بتوانید با آرامش، دوباره به حرف‌های پزشکتان گوش کنید، می‌توانید بهترمتوجه شوید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

 

رضا کوفه‌ای


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید