انتشار این مقاله


انجام موفقیت‌آمیز اولین پیوند رحم از اهداکننده‌های زنده

تیمی از جراحان در دانشگاه Baylor در دالاس دست به عملی زدند که تا قبل از این حداقل در ایالات متحده تجربه نشده بود. پزشکان توانستند اولین پیوند رحم از اهداکننده‌ی زنده را به انجام برسانند. با ما همراه باشید. این عمل پس از سه تجربه‌ی ناموفق بدست آمده است. (رحم سه فرد مذکور برداشته […]

تیمی از جراحان در دانشگاه Baylor در دالاس دست به عملی زدند که تا قبل از این حداقل در ایالات متحده تجربه نشده بود. پزشکان توانستند اولین پیوند رحم از اهداکننده‌ی زنده را به انجام برسانند. با ما همراه باشید. این عمل پس از سه تجربه‌ی ناموفق بدست آمده است. (رحم سه فرد مذکور برداشته شده و انتظار می‌رود به فعالیت عادی خود ادامه دهند)
برای بیمار چهارم آزمایش‌ها جریان خون خوبی را به سمت رحم نشان می‌دهند؛ بدون هیچگونه علائمی از پس زدن پیوند یا عفونت. پزشکان انتظار دارند این مورد اولین کیس موفق در زمینه‌ی پیوند رحم باشد که از اهداکننده‌ای زنده بدست آمده است.

قبل از این ۱۶ عمل پیوند رحم از سراسر جهان گزارش شده بود. در واقع تیمی سوئدی که به انجام این عمل کمک کرده‌اند، بهترین‌ها در این زمینه هستند. ۵ تولد از عمل‌هایی که این تیم قبلاً انجام داده بود گزارش شده است. در پی پیوند اخیر هر دو گروه از پزشکان آمریکایی و سوئدی اذعان دارند که از مورد ناموفق قبلی به دانش ارزشمندی دست یافته‌اند و با آن به عمل‌های بهتری در آینده فکر می‌کنند. تغییرات صورت گرفته شامل به‌روز کردن پروتکل‌ها، مدیریت‌های بعد از عمل و ضخامت مناسب ورید‌ها خواهد بود.

این اولین باری نیست که چنین اخباری منتشر می‌شود؛ فوریه‌ی گذشته، کلینیک کلیولند اولین مورد مشابه این عمل جراحی را به انجام رساند ولی پزشکان مجبور شدند عضو را پس از ۱ یا ۲ بارداری به علت مصرف دارو‌هایی که برای جلوگیری از پس زدن عضو برای بیمار تجویز شده بود و همچنین عفونت‌های ایجاد شده، خارج کنند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید