انتشار این مقاله


پیوند رحم و مشکلات آن

پیوند رحم به عنوان عملی چالش بر‌انگیز مدتیست که توسط پزشکان آمریکایی مورد آزمایش قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئییات این فرآیند بپردازیم. در اواسط سپتامبر، پزشکان توانستند اولین پیوند موفق رحم در آمریکا را به عمل برسانند. اما این عمل در سه مورد دیگر، به دلیل نرسیدن خون کافی […]

پیوند رحم به عنوان عملی چالش بر‌انگیز مدتیست که توسط پزشکان آمریکایی مورد آزمایش قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئییات این فرآیند بپردازیم.

در اواسط سپتامبر، پزشکان توانستند اولین پیوند موفق رحم در آمریکا را به عمل برسانند. اما این عمل در سه مورد دیگر، به دلیل نرسیدن خون کافی به رحم جراحی شکست خورد. تا کنون، ۱۶ مورد پیوند رحم در دنیا صورت گرفته که هشت مورد آن شکست خورده.

چالش اصلی پیوند رحم جدید بودن این جراحی است. این جراحی با دیگر جراحی‌ها تفاوت چندانی نداشته اما کمی طول می‌کشد که تکنیک‌های مخصوص آن کشف شوند.
پیوند کلیه در سه‌ دهه‌ی گذشته ۶ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشیده اما امروزه در یک ساعت انجام می‌گیرد.

چالش دیگر این جراحی پیچیده‌تر بودن پیوند رحم نسبت به سایر ارگان‌ها می‌باشد. رحم در عمق لگن جای دارد و دسترسی به آن سخت می‌باشد. همچنین دسترسی به رگ‌هایی که در اعماق لگن وجود دارند مشکل است.

از دلایل شکست پیوند رحم می‌تواند به فعالیت سیستم ایمنی فرد گیرنده، عفونت ارگان، یا مشکلات عروقی اشاره کرد. در سال ۲۰۱۴، در سوئد ۹ مورد پیوند رحم انجام گرفت، که در دو مورد پزشکان مجبور به برداشتن این عضو شدند، اما در پنج مورد زنانی که پیوند در آن‌‌ها انجام گرفت توانستند با موفقیت زایمان را انجام دهند.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید