انتشار این مقاله


تونل‌های زیرزمینی؛ ایده‌ی ایلان ماسک برای حل مشکل ترافیک

ایده‌ی خلاقانه‌ی ایلان ماسک این‌بار برای حل مشکل ترافیک چیست؟

 

کمپانی بوررینگ با مدیریت ایلان ماسک قصد دارد شورای شهر کالور را متقاعد به ساخت تونلی از هاوترون به لس‌آنجلس کند.

حفر تونل زیر شهر لس‌آنجلس

دوشنبه شب، کمپانی بورینگ با مدیریت ایلان ماسک برنامه‌ی جدیدی را برای شورای شهر کالور پرزنت کرده است. این کمپانی قصد دارد تونلی با طول ۶.۵ مایل از هاوتورن، کالیفرنیا (در محل دفتر مرکزی کمپانی SpaceX) تا غرب لس‌آنجلس تأسیس کند. این تونل در زیر شهر کالور قرار خواهد گرفت. امید است میزان ترافیک سطحی با این روش کاهش یابد.


مقاله‌ی مرتبط: ایلان ماسک عقیده دارد شانس بشر برای ایمن‌سازیِ هوش مصنوعی تنها ۱۰ درصد است!


بنا بر گزارش Wired، کمپانی بورینگ هم‌اکنون چراغ سبزی از شورای شهر هاوتورن دریافت کرده است. بنابراین برنامه‌ی احداث نقطه‌ی انتهاییِ تونل مورد موافقت قرار گرفته است.
این کمپانی هم‌چنین در حال انجام مذاکراتی برای کسب موافقت از لس‌آنجلس است تا تخلیه را آغاز کند.
هدف از احداث این تونل‌ها، چیزی بیش‌تر از تغییر جاده‌ها برای بهبود ترافیک است. هدف اصلی، ایجاد مجموعه‌ای از شبکه‌های الکتریکی از “اسکیت“‌هایی است که قادر به جابه‌جا کردن مسافران، محمولات و خود وسایل نقلیه هستند.

شبکه‌ی الکتریکی

این سیستم، قصد دارد پادهایی با سرعت بسیار بالا و خودکنترل‌شونده را که در ثانیه می‌توانند به ۱۵۰ مایل در ساعت برسند، را احداث کند.
در صورتی که تمامی مقامات موافقت خود را اعلام کنند، ساخت این تونل‌ها مراحل ابتدایی خود را آغاز خواهد کرد. باید توجه داشت که هم‌چنان فاصله‌ی زیادی بین طراحی اولیه و ساختاربندی نهاییِ شبکه‌ی تونل‌های زیر کالیفرنیای جنوبی وجود دارد.

امتیاز عکس: The Boring Company

ترافیک در لس‌آنجلس در حال تبدیل شدن به بحرانی اساسی است. یکی از شهرهایی که است که در اولویت برای اجرای طرح مذکور قرار دارد؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ به عنوان پرترافیک‌ترین شهر دنیا اعلام شده است.

ماسک مدت‌ها است به دنبال نقشه‌ای برای انتقال مقداری از این ترافیک سرسام‌آور به زیرزمین است. وبسایت شرکت بورینگ اعلام کرده است: “برای حل مشکل دردسرساز ترافیک، باید جاده‌هایی سه‌بعدی بسازیم؛ بدین معنا که یا ماشین‌هایی پرنده را جایگزین ماشین‌های فعلی کرد و یا به احداث تونل‌های زیرزمینی اندیشید. برخلاف ماشین‌های پرنده، تونل‌ها مقاوم به تغییرات آب‌وهوا هستند، فضای موجود را اشغال نمی‌کنند و امکان ندارد روی سرتان سقوط کنند!”

در حالی که تمایلاتی برای دست یافتن به راه‌های خلاقانه‌تر برای بهبود وضعیت ترافیک وجود دارد، نباید از یاد برد که شبهات فراوانی پیرامون برنامه‌های بلندپروازانه‌ی شرکت بورینگ وجود دارد.
مسیری طولانی برای تحقق این ایده‌ها در پیش است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت میتینگی که دوشنبه شب برگزار خواهد شد، تنها یکی از جلسات متعددی است که برای تحقق این ایده موردنیاز هستند.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید