انتشار این مقاله


بیمارستان های برتر دنیا

۱۰ بیمارستان برتر دنیا که کارکردن در آنها، آرزوی هر پزشک است!

بیمارستان‌هایی در دنیا وجود دارد که کارکردن در آن‌ها آرزوی هر پزشک و جراح است! در این مطلب با بیمارستان های برتر دنیا آشنا می‌شویم که از همه لحاظ در نوع خود بهترین هستند:

رتبه ی اول بیمارستان های برتر دنیا : John Hopkins

بیمارستان های برتر دنیا
John Hopkins Medical Center, US

مدرسه‌ی پزشکی و بیمارستان جان هاپکینز از معروف‌ترین مراکز پزشکی در دنیاست که با استفاده از بالاترین سطح آموزشی و بهترین کیفیت خدمات درمانی، پزشکانی با مهارت تربیت می‌کند. جان هاپکینز مرکز آموزش برای دانشجویان، دانشمندان و کارشناسان سلامت عمومی می‌باشد. همچنین، دارای بخشی مختص بیماران، برای پیش‌گیری، تشخیص و درمان بیماری‌های انسانی است. به همین دلیل، جان هاپکینز بیش از ۲۰ سال در رتبه‌ی اول بیمارستان های برتر دنیا قرار دارد. هدف این مرکز، بهبود سلامت جامعه در سطح دنیا بر اساس استاندارد‌های آموزش پزشکی، کلینیکی و تحقیقات می‌باشد. اولین مطالعه‌ای که بر روی CRISPR انجام گرفته و اولین عمل جراحی تغییر جنسیت مرد به زن، در بیمارستان جان هاپکینز صورت رفته است. میانگین حقوق پزشکان در این مرکز، سالانه ۱۳۹,۷۷۱ دلار می‌باشد.

رتبه ی دوم بیمارستان های برتر دنیا : Mayo Clinic

بیمارستان های برتر دنیا
Mayo Clinic, Rochester and Scottsdale Campuses, US

مرکز خدمات پزشکی مایو به دلیل ارائه‌ی بهترین خدمات Medicare و Medicaid بهترین رتبه را در بین سایر مراکز دارد. رتبه‌ی اول منابع اخبار پزشکی جهان و داشتن بهترین متخصصان نفرولوژی، اندوکرینولوژی و زنان، مایو را به دومین بیمارستان برتر دنیا تبدیل کرده‌است. این بیمارستان بیش از ۴۰۰۰ پزشک و کارمند دارد که سالانه ۲۶,۴۱۶ جراحی بر روی بیماران بستری شده و ۳۱,۹۲۹ جراحی سرپایی در این مرکز انجام می‌شود. حقوق متوسط سالانه‌ی پزشکان در مایو، ۲۵۲,۲۷۰ دلار می‌باشد. هم‌اکنون، تحقیقاتی در مورد بیماری‌های ویروسی و جلوگیری از اپیدمیک شدن آنان در دنیا، در این مرکز در حال انجام است.

St. Jude

بیمارستان
St. Jude Children’s Research Hospital

بیمارستان سنت جود کودکان زیادی را در طول ۵۰ سال گذشته تحت درمان قرار داده‌است. خانواده‌های کودکان بیمار هرگز پولی برای درمان، دارو، غذا و سفر پرداخت نکرده‌اند، زیرا همه‌ی هزینه‌ها توسط مراکز خیریه و افراد خیّر تامین می‌شود. مرکز تحقیقاتی سنت جود مطالعات زیادی را بر روی بیماری کودکان انجام داده‌است و یکی از بهترین بیمارستان آموزشی آمریکا به شمار می‌رود. از زمان تاسیس این مرکز، میزان درمان سرطان کودکان تا ۸۰ درصد افزایش یافته‌است. حقوق سالانه‌ی پزشک یا کارمند سنت جود، حدود ۱۷۸,۸۷۷ دلار می‌باشد.

Asklepios

بیمارستان
Asklepios Klinik Barmbek, Hamburg, Germany

مجموعه بیمارستان‌های آسکلپیوس بزرگترین بیمارستان خصوصی در قاره‌ی اروپا می‌باشد که شعبه‌ی واقع در هامبورگ، به عنوان بهترین این مجموعه به حساب می‌آید. این بیمارستان، ۱۹ دپارتمان، ۶۲۰ تخت بیمارستانی و ۱۶۰۰ کارمند دارد که در تشخیص، درمان و مراقبت از بیمار بهترین هستند. کلینیک آسکلپیوس در سال ۲۰۰۵ احداث شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ شعبه دارد که در آن به‌روز ترین و مناسب‌ترین سرویس به بیماران ارائه می‌شود. هر نوع تکنولوژی پزشکی، قبل از وارد شدن به بازار، در بیمارستان آسکلپیوس به کار می‌رود!

Bumrungrad

Bumrungrad International Hospital, Bangkok, Thailand

بیمارستان بومرونگراد، بزرگترین بیمارستان خصوصی آسیای جنوبی، با داشتن ۵۵۴ تخت و ۳۰ رشته‌ی تخصصی همراه با کادر مجرب، سالانه بیش از ۱ میلیون نفر را تحت درمان قرار می‌دهد. به دلیل اینکه نیمی از افراد مراجعه کننده به این بیمارستان افراد غیر‌بومی هستند، تسلط به زبان انگلیسی و مدیریت به سبک آمریکایی برای کارکنان این مرکز ضروری می‌باشد. استفاده از پرونده‌ی الکترونیکی بیمار، ۲۷۵ اتاق آزمایش، ۱۹ سالن جراحی، ۲ آزمایشگاه کاتتریزاسیون قلب، واحد پیوند مغز استخوان، پیشرفته‌ترین دستگاه‌های عکس‌برداری و واحد اکسیژن‌تراپی با فشار بالا، بومرونگراد را به بیمارستانی پنج ستاره و جزو بیمارستان های برتر دنیا تبدیل کرده‌است!

Barcelona Medical Center

Barcelona Centre Medic, Barcelona, Spain

مرکز خدمات پزشکی بارسلونا شامل ۱۳ مرکز پزشکی، ۷ مرکز تخصصی، ۳ کلینیک عمومی، ۱ مرکز تشخیص بیماری از جمله واحد تشخیص بیماری روانی ADD و بخش اندوسکوپی برای درمان چاقی و حدود ۳۵۰۰ پزشک در ۴۰ رشته‌ی پزشکی می‌باشد. بهترین مرکز IVI در اروپا برای درمان نا‌باروری در بارسلونا واقع شده‌است. اولین پیوند چشم مصنوعی در اروپا، در بخش افتالمولوژی Barraquer صورت گرفته‌است. این مرکز درمانی حاصل تعهد چند مرکز دیگر در پروژه‌ی مسئولیت اجتماعی بوده که در یکی از زیبا‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد.

Massachussetts General Hospital

بیمارستان
Massachusetts General Hospital

بیمارستان عمومی ماساچوست در تمامی زمینه‌های سلامت پیشگام است، مثل استفاده از کامپیوتر های پیشرفته برای مانیتور‌کردن بیماران و ذخیره‌ی الکترونیکی اطلاعات بیماران که توسط سیستم MUMPS به صورت خودکار، اطلاعات هر کدام از بیماران را دریافت، طبقه بندی و ذخیره می‌کند. مدرسه‌ی پزشکی هاروارد در زمینه‌های آموزشی و تربیت پزشکان با این بیمارستان همکاری نزدیکی دارد. تحقیقاتی که در این مرکز انجام می‌شود، پیرامون مباحث ایمونولوژی و کشف واکسن و راه‌های درمانی برای AIDS است. این بیمارستان افتخار داشتن ۱۱ فرد برجسته از برندگان جایزه‌ی نوبل را در لیست کارکنان خود دارد.

Public Hopitaux

بیمارستان های برتر دنیا
Assistance Publique Hôpitaux de Paris, France

مرکز خدمات پزشکی پاریس که یکی از بیمارستان برتر دنیا است، شامل ۴۴ کلینیک و ۵۲ دپارتمان پزشکی است و سالانه پذیرای ۵ میلیون بیمار می‌باشد. مرکز Hôtel-Dieu ، قدیمی ترین بیمارستان این مجموعه بوده و محل آموزش بیش‌ترین دانشجویان پزشکی در پاریس است.

Buddhist Tzu Chi؛ از بیمارستان های برتر دنیا در زمینه نورولوژی

بیمارستان
Buddhist Tzu Chi General Hospital, Taiwan

بیمارستان عمومی Tzu Chi بخاطر پذیرش پیچیده‌ترین کیس‌های پزشکی به خصوص نورولوژی معروف است. بیش‌ترین میزان درمان با پیوند مغز استخوان در این بیمارستان انجام می‌گیرد. بانک مغز استخوان این مرکز در سال ۱۹۹۳ بنیان گذاری شد. هدف اصلی بیمارستان تزو چی، درمان بیماران با عدم توانایی مالی، با نام پروژه ی “Humanistic Medicine with a Reverence for Life می‌باشد.

Glenangles

بیمارستان
Gleneagles Hospital, Singapore

بیمارستان گلناگلز جزو مجموعه بیمارستان‌های Parkway می‌باشد که حدود ۳۰۰ پزشک و کارمند در خدمت خود دارد. “روز جراحی” روزی است که در آن بیماران در یک روز با بهترین سرویس و توسط بهترین پزشک جراحی شده و در همان روز مرخص می‌شوند. مجرب‌ترین کادر پزشکان این بیمارستان در رشته‌های کاردیولوژی، گاستروانترولوژی، پیوند کبد، زنان و زایمان، انکولوژی و ارتوپدی می‌باشد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید